با من سرگرم باش:نقد و بررسی POU

با من سرگرم باش: نقد و بررسی POU

چند وقتی بود که دیگر با موبایلم بازی نمیکردم.میدانید چرا؟چون خسته شده بودم،خسته شده بودم از این همه بازی تکراری،سبک های تکراری و البته داستان های تکراری.

چند روز پیش بود که به اپ استور سر زدم به قسمت مورد علاقه ام یعنی برنامه های برتر مراجعه کردم،در این فکر بودم که مطمئنا برنامه ی جدیدی رتبه ی 1 را از ان خود نکرده که ناگهان با POU روبه رو شدم،گفتم:(( عجب! حتما ازاین  بازی های چند گیگی گیم لافته)) اما وقتی مشخصات بازی را با دقت خواندم متوجه شدم نه تنها ساخت گیم لافت نیست،بلکه حتی چند گیگ نیز نیست! سپس با خشنودی از آنکه این برنامه را با قیمتی نسبتا ارزان نسبت به سایر برنامه های برتر خریده ام ،با آن روبه رو شدم!

میدانید با چه؟با POU !

Pou

POU

شرکت سازنده:paul salameh

سبک: شبیه ساز زندگی

قیمت:1.99$

سیست عامل مورد نیاز:and app blackbery

POU دوست داشتنی ما، یک موجود کوچک زنده است که در موبایل شما زندگی میکند فرقی نمیکند اندروید،ios ویا بلک بری داشته باشید،خوشبختانه میتواند خودش را به خوبی با محیط وفق دهد و نیازی هم به سیگنال های قدرتمند مودم شما ندارد!

هیچ حرفی لازم نیست

از آن جا که گویا از قدیم گفته اند:((بازی موبایل داستان میخواهد چه کار؟))،این بازی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در حقیقت با توجه به سبک آن، چنین نیازی چندان احساس نمیشود .

این شما هستید که با POU داستان میسازید،وقتی مریض میشود درمانش میکنید،وقتی غذا میخواهد شکمش را سیر میکنید،با او بازی میکنید و خلاصه شاهد یکایک لحظه های تلخ و شیرین زندگی او هستید.

هر وقت ناراحت هستید با لبخندی شیرین شما را متوجه خودش میکند وشما را وادار میکند که توجهتان را تنها و تنها معطوف او بکنید. هر وقت شاد هستید،او شروع به گریه میکند که خدایی نکرده حواستان از او پرت نشده باشد،خلاصه که این کوچولو تنها شما را در این دنیا دارد،پس بهتر است که آرامش خود را حفظ کرده و نظیر یک پدر یا مادر خوب از او مراقبت کنید.

po

زندگی،من زنده ام!

پو یک موجود زنده است،لطفا او را زنده حساب کنید!

پو غذا میخواهد،خواب میخواهد ،بازی میخواهد،لباس و دکتر و درمان و.. هم میخواهد اما از همه مهم تر توجه شما را میطلبد.در ابتدای بازی پو یک موجود کوچک با چشمان درشت است که گرسنه نشسته(یا ایستاده چون فرقی ندارد!)و با چشمان معصومش از شما تقاضای کمی سیب زمینی سرخ کرده دارد تا بتوند با شکم سیر بخوابد!

اما رفته رفته او بزرگ تر وبزرگ تر میشود به طوری که به  راحتی میتوانید رشد او را با چشمانتان ببینید و افسوس آن را بخورید که این بچه چقدر زود بزرگ میشود!

او روزانه حتما به مقداری غذا و خواب با چراغ خاموش احتیاج دارد،که در صورت تامین نشدن این نیاز ها ،سریعا بیمار و یا بیحال شده و یا با بد اخلاقی با شما بر خورد خواهد کرد.در کنار این نیاز های اساسی ،او نیاز های عاطفی هم دارد،بله باید او را نوازش کنید،او را بخندانید و یا آنکه با او بازی کنید .

میتوانید این کار ها را درون خانه انجام دهید یا در حیاط، در آشپز خانه  و یا در اتاق شخصی اش! فرقی نمیکند بالاخره او به توجه شما نیاز دارد.

کم کم با پیشرفتتان در بازی سکه های بیشتری نیز کسب میکنید که در مواقع مورد نیاز مثلا برای تهیه  کردن غذا یا خریدن دارو و واکسن بسار به دردتان میخورد. البته فراموش کردم بگویم که پو عاشق مد است و این عشق را به شما هم منتقل میکند،از عینک آفتابی تا شلوار و لباس وکلاه،از لنز رنگی گرفته تا کلاه گیس و مژه ی مصنوعی ،همه و همه را به راحتی با خرج کردن مقدار ناقابلی پول میتوان به دست آورد.

این علاقه ی او تنها به خودش محدود نمیشود ،بلکه ملک شخصی اش را هم در بر میگیرد،حتی میتوانید خانه ی او را با کاغذ دیواری هم تزئین کنید!

po

همچنین درخانه ی او یک میکروفون نیز وجود دارد که میتوانید از طریق آن با پو درد و دل کنید!

لارم به ذکر است که کنترل و نظارت بر تمامی این کار ها به هیچ عنوان سخت نبوده و حتی لذت بخش هم میباشد،نگاه کردن به او همیشه شما را شاد خواهد کرد،چه وقتی شب است و او در خواب و چه در روزمشغول بازی.

البته بخشی که از همه بیشتر خودنمایی میکند و بخش زیادی از بازی را به خود اختصاص داده وجود مینی گیم های بسیارهمراه با اچیومنت های بینهایت است که شما و صد البته پو را سرگرم نگه خواهد داشت،ازفوتبال گرفته تا پرش بر روی آب، همراه با مراحل زیاد، همیشه و در همه جا در دسترس خواهند بود.

به طور کلی شاید کارها کمی تکراری و بدون تاثیر به نظر برسند اما تمام کارهایتان بر روی پو اثر گذار است و اگر وظایفتان را به خوبی انجام بدهید پوی شما هم کم کم بزرگ شده و مرحله به مرحله عاقل و  بالغ تر میشود به طوری که در برزگسالی رفتار متفاوتی نسبت به دوران کودکی اش با شما خواهد داشت!

1_pou

این بچه ها چقدر زود بزرگ میشوند:((

ساده،بی آلایش اما زنده

طراحی این شخصیت را میشود بسیار ساده و در عین حال زیبا دانست زیرا آن گونه نیست که شما او را تنها کاراکتری نقاشی شده بپندارید ومی توانید با او به راحتی ارتباط بر قرار کنید.اتاق ها،حیاط وهمین طور اشیاء درون آنها نظیر تخت خواب،لامپ،یخچال  و.. همگی با تمی کاملا یکسان طراحی شده اند تا به  خوبی با هم هماهنگ باشند.

موارد اضافی و الحاقی هم که انگار اخنصاصی برای پو طراحی شده اند وبه طور حتم هر گونه سلیقه ای را میتوانند راضی نگه دارند.

به طور کلی آبجکت ها طراحی مناسبی را دارا هستند  اما میتوانستند  کمی مناسب تر و به عنوان مثال با جزئیات بیشتر و یا براقتر و زنده تر به نظر برسند .

صدایم را میشنوی؟

بگذارید ازاول بگویم که پو هیچ حرفی نمیزند،پس هیچ وقت این انتظار را از او نداشته باشید!

اما صداهای کوچک وکوتاهی که گاه و بیگاه از او بیرون میآید(در یک مینی گیم باید ترتیب صدا های خارج شده از او را به خاطر بسپارید!) ،بسیار معمولی  ولیکن کاملا هماهنگ با تم فانتزی محیط میباشد،چه گریه کند بخندد یا گشنه باشد هیچ وقت صدای او مصنوعی به نظر نمی آید.

اما متاسفانه در حقیقت او چندان صدایی از خودش ندارد و بیشتر صدا ها نظیر افتادن درون آب یا شیرجه بر روی زمین زمین برای گرقتن توپ بازتاب محیط اطراف هستند.

به طور کلی صداها کوتاه اما بیش از حد تکراری هستند و تنوع زیادی ندارند، در نظرم حداقل به این دلیل که او حرف نمیزند و تمام حالت هایش را با چهره اش نمایش میدهد بایستی صدا ها بیشتر و طولانی تر باشند.

ss

با من بازی میکنی یا نه؟

در انتها بد نیست بگویم اگر چند وقتی است حوصلتان سر رفته و یا از بازی های پر زرق و برق خسته شده اید،این بازی به امتحانش می ارزد.هم چنین امکان به اشتراک گذاری پوی شما و مقیاسه ی آن با دیگرپوها هم میتوند برای عده ای بسیار موضوعی قابل ستایش و جالب باشد، شاید موضوع کلی آن تکراری باشد و چندان مجذوب کننده نباشد اما حداقل میتواند شما را برای مدت کوتاهی به خوبی سر گرم کند ومهم تر از همه ،همه جا و در همه حال فرزند کوچکی برایتان باشد!

pou m