بانک HSBC، استفاده از تشخیص صدا و تاچ آی‌دی به جای رمز عبور

برای مشتریان بانک HSBC در انگلستان، به لطف تغییرات جدید در پروتکل، امنیت سمت و سوی دیگری را در پیش گرفته است و از تشخیص صدا و اثر انگشت استفاده می‌شود.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، یکی از بزرگترین بانک‌های انگلستان، HSBC، تغییراتی را برای امنیت داده‌ها و اطلاعات مشتریان ایجاد می‌کند. به جای استفاده رمز عبور برای همه چیز، بانک به یک سیستم بر اساس بیومتریک برای بسیاری از موارد در حال انتقال است. که با تامین امنیت برای حساب‌ها با اثر انگشت برای کسانی که دارای آیفون و تاچ آی‌دی هستند، شروع می‌شود.

اگر مشتریان ما صاحب یک آیفون و یا آیپد می‌باشند که دارای تاچ آی‌دی است، می‌توانید برای ورود به برنامه iOS از اثر انگشت استفاده کنید و رمز عبور را به طور مستقیم وارد نکنید. علاوه بر آن می‌توانید از صدا خود برای ورود به سیستم بانکی استفاده کنید.

در گزارش آمده است که کمپانی Nuance Communications مسئول رسیدگی به تشخیص صدا است. در بررسی تشخیص صدا بیش از 100 شناسه منحصر به فرد از جمله هر دو ویژگی‌های رفتاری (همانند سرعت، آهنگ و تلفظ) و فیزیکی (همانند شکل حنجره، مجرای صوتی و بینی) در نظر گرفته می‌شود. مشتریان که می‌خواهند از این سرویس استفاده کنند باید ”چاپ صدای” خود را ثبت کنند و دیگر نیازی به کلمه و یا رمز عبور ندارند.

بانک می‌گوید که این بزرگترین اجرای بیومتریک برای امنیت در تاریخ انگلستان است. اگر طی 200 یا 300 سال آینده چنین امکانی در ایران محیا شود آیا از آن استفاده می‌کنید؟