باتری بزرگتر آیفون SE نسبت به آیفون 5s [مقایسه عمر باتری آیفون SE/5s/6s]

در حالی که رقابت در اکو سیستم اندروید به یک مسابقه دائمی در استفاده از آخرین و بهترین سخت افزار بدل شده است، اپل به آهستگی در مقایسه با آنان این کار را انجام می‌دهد. زمانی که کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، ال‌جی و HTC از 1440×2560 پیکسل برای صفحه نمایش‌های کوچک خود استفاده می‌کنند، اپل تمایلی برای عبور از مرز رزولوشن 1080×1920 ندارد. در حالی که آخرین پرچمدار گلکسی، S7، از یک باتری 3000 میلی آمپری استفاده می‌کند، رقیب مستقیم آن، آیفون 6s با یک باتری که کمی بیش از نصف این ظرفیت را دارد روانه‌ی بازار می‌شود.

البته طی این سال‌ها مشخص شده که سخت افزار همه چیز نیست و اپل نیز با این مسئله موافق است. به همین دلیل است که اپل همیشه اطلاعات واضح و دقیقی از وضعیت سخت افزار داخلی دستگاه‌های خود نمی‌دهد. ظرفیت آیفون SE یک مثال خوب از این مسئله است و آخرین راز آیفون SE محسوب می‌شد.

همانطور که می‌دانید آیفون SE همانند یک آیفون 6s در بدنه‌ی آیفون 5s است اما همه چیز دقیقاً اینگونه نیست. در کالبد شکافی که اخیراً ETSupply انجام داده، مشخص شده که باتری آیفون SE از آیفون 5s بزرگتر است ولی هنوز هم ظرفیت کمتری نسبت به آیفون 6s دارد و اپل تقریباً یک میانگین از دو دستگاه پیش تر ذکر شده را در آیفون SE قرار داده است. با این ظرفیت، عمر باتری آیفون SE در مقایسه با 2 آیفون دیگر به شکل زیر خواهد بود:

آیفون SE

همانطور که می‌بینید آیفون SE بر روی کاغذ حتی از آیفون 6s نیز عمر باتری بهتری دارد. این برتری به خاطر عواملی همانند سایز کوچک‌تر نسبت به آیفون 6s و قطعات متفاوت با آیفون 5s است.