این فرد باعث شد جیلبریک امروز عرضه شود !

همانطور که میدانید جیلبریک iOS 7 لحظاتی پیش عرضه شد و آموزش آن نیز در سایت قرار گرفت . اما اگر دیوایس خودتان را جیلبریک کرده باشید ، از همان اول و با نگاه به آیکون Cydia ، نکات زیادی را خواهید فهمید . تخت نبودن آیکون را کنار میگذارید و وارد آن میشوید ، بازهم تعجب خواهید کرد زیرا با انتخاب سورس ها ، با لیستهای خالی ای مواجه میشوید و متوجه میشوید که بسیاری از توییک های کاربردی از جمله Appsync با iOs 7 سازگاری ندارد !

 

حتما میدانید که گروه evad3rs ، اصلی ترین گروهی هستند که در حال کار برای جیلبریک iOS 7 بودند . به گفته ی نزدیکان آنها ، جیلبریک آنتدر iOS 7 حدود سه ماه پیش آماده بوده است ! اما بدلیل برنامه ریزی دقیق و استراتژی گروه ، قرار نبود جیلبریک در سال 2013 عرضه بشود ! این جمله واقعا جالب است ” قرار نبود جیلبریک در سال 2013 عرضه بشود “. پس چرا امروز جیلبریک آنتدر iOS 7 عرضه شد و همه را ازجمله Saurik که یکی از معروفترین هکرها و از نزدیکان Evasion است ، غافلگیر کرد ؟!

 

Saurik هکری بسیار مشهور و از توسعه دهندگان اصلی آیتم Substrate است که در واقع نیاز اصلی بسیاری از سورسها و امکانات Cydia برای اجرا شدن است . مکالمه ی زیر را بخوانید تا متوجه شوید که حتی Saurik ، چقدر متعجب شده است :

 

Capture

 

 

سایت IDB که یکی از منابع اصلی اخبار دنیای اپل میباشد ، از جانب یکی از منابع خبری خود که ارتباط نزدیکی با گروه evad3rs دارد ، دلیل اصلی عرضه ی جیلبریک را اینگونه بیان کرده است :

Geohot ! بله Geohot مهمترین فردی است که که باعث شده است جیلبریک امروز عرضه شود . Geohot یکی از بزرگترین هکران جهان است و کارهای بزرگی نیز انجام داده است ( مثلا برای اولین بار ،  آیفون لاک را به صورت غیر رسمی آنلاک کرد و در جیلبریک PS3 هم نقش داشته است ) . گفته میشود که Geohot تقریبا در مراحل نهایی جیلبریک iOS 7 بوده وقصد داشته تا در این چند روز ، جیلبریک خود را عرضه کند ! گروه evad3rs هم که زحمت زیادی را برای جیلبریک iOS 7 کشیده بود ، وقتی با این قضیه روبرو شده است ، برای اینکه کدنویسی ها و اکسپلویتهای مهم و کلیدی در اختیار اپل قرار نگیرند ، جیلبریک خود را با برنامه ی Evasion7 عرضه کرد . به گفته ی این گروه ، اکسپلویتهای به کار رفته در Evasion7 با دقت بسیار زیادی انتخاب شده اند تا اپل نتواند جلوی جیلبریک iOS 7.1 را بگیرد …”

 

geohot-root-gs4

 

بله بالاخره مشخص شد که چرا امروز و برای اولین بار در تاریخ آی او اس ، جیلبریک آنتدر قبل از جیلبریک تدر و آنهم بدون هیچ خبر قبلی عرضه شد . Geohot هکر عجیبی است و به همان اندازه که قدرتمند است ، ترسناک هم هست و کارهای عجیبی از دستش برمی آید ! حتی گفته میشود او در حال مذاکره با گروهی از هکران چینی بوده است تا جیلبریک را با مبلغ بالایی به آنها بفروشد ! evad3rs نیز که خود را در این موقعیت دیده است ، جیلبریک خود را بالاجبار امروز منتشر کرده است تا گروه های دیگر از جمله چینی ها نتوانند جیلبریک خود را عرضه کنند . چون در آنصورت ممکن بود امکان جیلبریک آنتدر 7.1 نهایی از بین برود و ..

 

به تازگی نیز یک فایل صوتی از مکالمه ی او برای فروش جیلبریک منتشر شده است که در آن نحوه ی بدست آوردن اکسپلویت را به خریدار توضیح میدهد ! شما میتوانید این فایل صوتی را از اینجا دانلود کنید .

منتظر اخبار عجیب تری باشید !