اینباکستان را به کنترل خود درآورید ، معرفی و بررسی SquareOne

SquareOne با دادن امکان طبقه‌بندی ایمیل‌هایتان در قالب “مناطقی” مختلف، سعی در مرتب‌کردن اینباکستان دارد. روش کار این اپلیکیشن در اصل با مرتب‌کردن مخاطبانتان است. بعد از ساخت مناطقی با اسامی دلخواه، به SquareOne اعلام می‌کنید که هر کدام از مخاطبانتان جزو کدام منطقه هستند. پس از این کار هر ایمیلی که از طرف خانواده، دوستان، همکاران و … دریافت می‌کنید، بر اساس مخاطبی که ایمیل را ارسال کرده به منطقه‌ی مخصوص به خود منتقل می‌شود. این مناطق از داشبورد اپ قابل دستیابی هستند.

IMG_1052

 

IMG_1053

در ابتدا این گونه به نظر می‌رسد که این روشِ دسته‌بندی، کارها را از همینی که است نیز سخت‌تر و وقت‌گیرتر می‌کند. اما این اپلیکیشن به کمک یک قابلیت کلیدی‌ای که دارد مسأله را به کلی تغییر می‌دهد. پس از ساخت مناطق و مشخص‌کردن مخاطبانی که به هر یک از این مناطق تعلق دارند، شما با سوایپ به راست کردن بر روی هر منطقه می‌توانید آن منطقه را میوت یا آن-میوت کنید. با این کار در واقع شما نوتیفیکشن مربوط به آن دسته از ایمیل‌های دریافتی را غیرفعال می‌کنید.

 

IMG_1056

 

این به این معنی است که برای مثال اگر شما در مسافرت یا تعطیلات آخر هفته به سر می‌برید، به سادگی با سوایپ‌کردن بر روی منطقه‌ی مربوط به همکاران می‌توانید مانع از این شوید که نوتیفیکشن ایمیل‌های کاری موجب از بین رفتن لذت تعطیلاتتان شود. یا به طور مشابه در طول مدتی که مشغول به کار هستید، می‌توانید با سوایپ‌کردن بر روی منطقه‌ی مربوط به خانواده مانع از بمباران‌شدن توسط ایمیل‌های خانوادگی شوید. فعال و غیرفعال کردن این مناطق به سادگی انجام پذیر است و شما خیلی زود ترغیب خواهید شد که با استفاده از آن تنها نوتیفیکشن ایمیل‌هایی که برایتان مهم هستند را دریافت کنید.

 

در کنار قابلیت ساخت مناطق، SquareOne یک کلاینت ایمیل نسبتاً معمولی است. به وسیله‌ی آن می‌توانید ایمیل‌های موجود در پوشه‌های مختلف را ببینید، آن‌ها را ستاره‌دار کنید، عنوان خوانده‌شده به آن‌ها بزنید و یا به آن‌ها پاسخ دهید و ایمیل جدید ارسال کنید. تمامی قسمت‌ها از منوی سمت چپ اپلیکیشن که با فشاردادن دکمه‌های موجود در سمت چپ-بالا آشکار می‌شود قابل دست‌یابی‌اند. اگر از آیفونتان برای کارهای مربوط به ایمیل استفاده می‌کنید، رابط کاربری این اپلیکیشن به قدری تمیز و ریسپانسیو است که شما را به نصب و استفاده از آن ترغیب کند.

 

screen568x568 (1)

 

تنها موردی که در استفاده از اپلیکیشن به عنوان اپلیکیشن اصلی مردد کننده است این است که SquareOne عمل مدیریت ایمیل را در داخل خودش به خوبی انجام می‌دهد، اما مسأله همین است که این مدیریت‌ها محدود به محیط اپ هستند. از آنجایی که در طول روز به طرق مختلف و با دستگاه‌های مختلفی ایمیل‌های خود را چک می‌کنیم، بودن راه‌حل یا روشی برای داشتن این سبک مدیریت در تمامی این محیط‌ها کمک‌کننده خواهد بود.

 

با همه‌ی تفاسیر فوق، اگر علاقه‌مند به تجربه‌ی کار با این اپلیکیشن هستید می‌توانید آن را به طور رایگان از این لینک دریافت کنید.

 

توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فعلاً فقط سرویس جیمیل را ساپورت می‌کند.