ایمیل‌های خالی و بدون نام و نشان از سال 1970

در این چند وقت اخیر سال 1970 در آیفون کم دردسر درست نکرد. مشخص شد کاربرانی که تاریخ دستگاه خود را به 1 ژانویه 1970 ببرند، دستگاهشان به مشکل برخورد می‌کند. در ابتدا گمان می‌شد که دستگاه کاملا از دست می‌رود اما اینگونه نبود و اپل نیز به فکر راه چاره افتاد.

اما ردپای سال 1970 در یک باگ دیگر نیز یافت شده است. برخی از کاربران iOS ایمیل‌های خالی و بدون و نام نشان را از سال 1969 و 1970 دریافت کرده‌اند که پاک هم نمی‌شوند. طبق بررسی‌های انجام شده ظاهراً این مشکل زمانی رخ می‌دهد که یک پیغام خطا از سوی سرور برای دانلود نشدن درست ارسال می‌گردد و باعث می‌شود کاربران یک ایمیل خالی و غیر قابل پاک کردن از 31 دسامبر 1969 و یا 1 ژانویه 1970 را مشاهده نمایند.

مشخص نیست که این مشکل با باگ 1970 که در اول پست اشاره شد ارتباطی دارد یا خیر. طبق اطلاعات Reddit این مشکل ممکن است به همان ساعت UNIX ارتباط داشته باشد. در این سایت گفته شده، چون ایمیل اطلاعاتی را از سرور دریافت نکرده است، برای زمان و تاریخ، مبنا را نمایش می‌دهد. این ایمیل‌ها هیچ مشکلی برای دستگاه پیش نمی‌آورند و به معنای هک شدن شما نیز نمی‌باشد.

اگر این ایمیل‌ها را می‌خواهید از بین ببرید تنها کافی است با مراجعه به مسیر زیر اکانت خود را غیر فعال کنید.

Settings → Mail, Contacts, Calendars

سپس از تنظیمات خارج شوید و به برنامه ایمیل مراجعه نمایید. ایمیل‌های مورد بحث باید حذف شده باشند. تنها کافیست دوباره به مسیر بالا برگردید و اکانت خود را فعال نمایید. ظاهراً این مشکل تنها در برنامه پیشفرض ایمیل وجود دارد و وقتی که منطقه زمانی عوض شود، پیش می‌آید. همچنین با هارد ریست می‌توانید این ایمیل‌ها را پاک کنید.