اپل 2.5 میلیون آیفون در سال 2016 در هند فروخته است

طبق آخرین آمار از Counterpoint Research، نفوذ اپل در بازار گوشی‌های هوشمند هند به تدریج افزایش می‌یابد. کوپرتینویی‌ها موفق شدند که حدود 2.5 میلیون آیفون در  این کشور جنوب آسیا طی سال گذشته میلادی به فروش برسانند که یک سوم آن فروش آیفون 7 در سه ماهه چهارم سال 2016 بوده است. در همان دوره اپل برای اولین بار در لیست 10 فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند هند قرار گرفت؛ و توانست جایگاه اول فروش گوشی‌های هوشمند رده بالا (بالای 450 دلار) را با 62 درصد سهم از آن خود کند.

تیم کوک و کمپانی اپل استراتژی‌های مختلفی را برای ترغیب مصرف کنندگان هندی به خرید آیفون به کار گرفتند. عرضه آیفون SE که یک دستگاه مقرون به صرفه برای کاربران می‌باشد و بازار کشورهای در حال توسعه را هدف گرفته، از جمله این اقدامات بود. اپل همچنین به طور جدی برای تولید آیفون در هند ابراز علاقه کرده است که چنین حرکتی کوپرتینویی‌ها را قادر می‌سازد بیش از گذشته، با راه اندازی فروشگاه‌های خود، در بازار هند حضور داشته باشند و یکی از مهمترین‌فاکتورها، یعنی قیمت، را برای مردم محلی کاهش دهند.

بیشتر گوشی‌های هوشمند خریداری شده در هند 150 دلار و یا کمتر قیمت داشته‌اند که با قیمت فروش آیفون فاصله قابل توجهی دارد. این آمار توجیه کننده سلطه تولید کننده‌های آسیایی در هند است. سامسونگ از نظر فروش در رده اول این کشور قرار دارد و یک چهارم کل فروش گوشی‌ها متعلق به این کمپانی بوده، اما شرایط برای تولید کننده‌های میان رده چینی نیز خوب بوده است. لنوو، شیائومی، اوپو و ویوو به عنوان تولید کننده‌های چینی، 46 درصد بازار سه ماهه چهارم را در اختیار داشته‌اند؛ و برای اولین بار در لیست 5 فروشنده برتر خبری از تولید کننده‌های هندی نیست.

منبع: CNET