اپل چگونه سنسور تاچ آی‌دی را در آی‌اواس ۷.۱.۱ بهبود بخشیده است؟

20140430-201117.jpg

حال که مدتی از عرضه‌ی آی‌اواس ۷.۱.۱ گذشته است٬ اطلاعات بیشتری از علت مشکلاتی که باعث ایجاد اختلال در دقت تاچ آی‌دی برای برخی کاربران می‌شد و اقداماتی که برای بهبود این مسئله در آپدیت ۷.۱.۱ آی‌اواس انجام گرفته است داریم. ظاهراً بسیاری از این مشکلات ریشه در اسکن بد اثر انگشت در هنگام تنظیم اولیه‌ی آن دارد که موجب می‌شد به مرور زمان تجربه‌ی استفاده از تاچ آی‌دی برای کاربران بدتر شود. اما به گفته‌ی کاربر سرویس ردیت با نام  iOSecure به نظر می‌رسد آی‌اواس ۷.۱.۱ با راهکارهای مختلفی تعداد پردازش‌هایی که آیفون کاربر باید برای بازکردن دستگاه انجام دهد را کاهش داده و در نتیجه دقت و سرعت سنسور را افزایش داده است:

حال در آی‌اواس ۷.۱.۱ اپل به جای این که یک اسکن از انگشتتان تهیه کند٬ اسکن‌های متعددی از حالت‌های مختلفی که انگشتتان را هنگام تعریف‌کردن به دستگاه بر روی تاچ آی‌دی می‌گذارید تهیه می‌کند و از الگوریتم‌های مختلفی جهت پیش‌بینی این که چه ارورهایی ممکن است در آینده رخ دهد استفاده می‌کند. قرار به این است که دقت تاچ آی‌دی با هر بار استفاده از آن زیادتر شود٬ اما مشکل این بود که اگر شما در هنگام واردکردن اولیه‌ی اثر انگشت خود خوب عمل نمی‌کردید٬ وضع در هر بار استفاده بدتر می‌شد تا در نهایت مجبور به اسکن و تعریف دوباره‌ی اثر انگشت خود شوید. آی‌اواس ۷.۱.۱ نه تنها این مشکل را حل کرده و دقت سنسور را افزایش می‌دهد٬ بلکه به مرور زمان تعداد تصمیماتی که آیفونتان جهت بازگشایی دستگاه نیاز به گرفتن دارد را نیز کاهش می‌دهد و این به این معنی است که به مرور زمان شما شاهد صرف زمان کمتری برای بازگشایی دستگاهتان خواهید بود.

شما چه نظری دارید؟ آیا عملکرد سنسور تاچ آی‌دی دستگاهتان پس از آپدیت به آی‌اواس ۷.۱.۱ بهتر شده است؟ تجربه‌ی خود از این مسئله را با ما در کامنت‌های این پست در میان بگذارید.