اپل واچ 2: هر آنچه که باید بدانید

چندی پیش و در زمان معرفی watchOS 3 به بررسی تمام ویژگی‌های این نسخه از سیستم عامل پرداختیم. در کنفرانسی که آیفون 7 در مرکز توجهات بود، اپل واچ 2 نیز معرفی شد. نسل دوم گجت پوشیدنی اپل که بسیار شبیه به سری قبلی خود است و این دو دستگاه را به سختی می‌توان از راه دور تشخیص داد.

اما این دستگاه از لحاظ سخت افزاری و ویژگی‌های جدید با نسل اول خود تفاوت‌های نسبتا زیادی دارد که کار را برای انتخاب بین نسل اول و دوم با توجه به قیمت و ویژگی‌ها سخت می‌کند. اما نمی‌توان قاطعانه گفت که این ویژگی‌های جدید می‌تواند کاربران فعلی اپل واچ را برای خرید نسل دوم ترغیب کند و می‌توان GPS را مهمترین تغییر این دستگاه دانست. در ادمه به تمامی ویژگی‌های جدید نسل دوم اپل واچ می‌پردازیم.

1- ضد آب

نسل اول اپل واچ نیز در برابر آب مقاوم بود اما ضد آب بودن اپل واچ 2 کاملا متفاوت است. این ساعت جدید اپل تا 50 متری آب دوام دارد. طبق آزمایش‌های بسیار دقیق اپل، حتی شنای روزانه نیز به اپل واچ 2 آسیبی نمی‌رساند.

1Water-resistance

2- سریعتر

اپل واچ 2 بالطبع از سخت افزار قدرتمندتری نسبت به اپل واچ 1 برخوردار است. پردازنده جدید دو هسته‌ای نسل دوم اپل واچ، 50 درصد سریعتر از نسل قبلی خود است. همچنین GPU اپل واچ 2، دوبرابر GPU نسل قبلی سریعتر است. به همین دلیل اپل گفته، ساعت هوشمند جدید کوپرتینویی‌ها سریعتر، روان‌تر و واکنش‌های بهتری را دارد. همچنین گفته شده برنامه‌‌ای همانند Night Sky 4 به راحتی در 60 فریم در ثانیه اجرا می‌شود.

2Meaner-faster

3- صفحه نمایش روشن‌تر

صفحه نمایش این دستگاه بسیار روشن است و روشنایی آن به 1000 نیت میرسد که شما در نور مستقیم خورشید هم هیچ مشکلی نخواهید داشت.

3Brighter-display

4- GPS

اپل واچ 2 خود دارای GPS است و به طور مستقل می‌تواند عمل کند. این بدین معناست که نیازی نیست ساعت شما به آیفونتان برای کارهای مرتبط متصل باشد. اپل واچ 2 می‌تواند مسیرهای پیاده روی و سرعت شما را به طور جداگانه ثبت کند.

4Built-in-GPS

5- مدل سرامیکی

اپل واچ 2 نسخه‌ی سرامیکی دارد. بدنه این مدل ساعت 4 برابر سخت‌تر از فولاد ضد زنگ است و اما از طرف دیگر قیمتی متفاوت و مطمئنا بالاتر نسبت به مدل‌های دیگر خواهد داشت.

5Ceramic-model

6- مدلی ارزان‌تر

کار نسل اول اپل واچ به پایان نرسیده است، این دستگاه به پردازنده دو هسته‌ای جدید مجهز می‌شود و به نام اپل واچ سری 1 روانه‌ی بازار می‌گردد.

6A-cheaper-tier

7- نسخه Nike+

اگر هیچ کدام از مدل‌ها مورد پسندتان نبوده، باید نسخه Nike+ را نیز بررسی کنید. یک بند ساعت متفاوت و ویژگی‌هایی که برای دونده‌ها و افراد فعال جذاب خواهد بود. البته مشخص نیست که برنامه‌های این نسخه از ساعت برای نسخه‌های معمولی در دسترس خواهند بود یا خیر.

7A-Nike-edition

سری اول و دوم اپل واچ جمعه همین هفته عرضه می‌شوند و در حال حاضر برای پیش خرید قرار داده شده‌اند. قیمت پایه سری اول 270 دلار و قیمت پایه سری دوم 370 دلار می‌باشد.

منبع: phonearena