اپل نسخه‌ی آپدیت‌شده‌ی مک‌بوک ایر برای سال ۲۰۱۴ را به طور رسمی عرضه کرد

همانگونه که از اخبار هفته‌ی گذشته و امروز صبح انتظار داشتیم، اپل دقایقی پیش نسخه‌ی به روز شده‌ای از محصول مک‌بوک ایر را با پردازنده‌ی Haswell اینتل و ۱۰۰ دلار قیمت پایین‌تر نسبت به مدل‌های پیشین عرضه کرد. مدل‌های آپدیت‌شده هم اکنون در فروشگاه‌های آنلاین اپل در اروپا موجود می‌باشند و انتظار می‌رود به زودی و در ادامه‌ی روز به فروشگاه‌های آنلاین آمریکا نیز اضافه شوند.

مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر با پردازنده‌ی سریع‌تر ۱.۴ گیگاهرتزی و دوهسته‌ای i5 اینتل و به همراه ۴ گیگابایت رم عرضه شده‌اند. کمترین قیمت این دو محصول که مربوط به مدل با ۱۲۸ حافظه‌ی فلش است که برای نسخه‌ی ۱۱ اینچی ۷۴۹ پوند و برای مدل ۱۳ اینچی ۸۴۹ پوند تعیین شده است. مدل دارای حافظه‌ی ۲۵۶ گیگاباتی نیز ۸۹۹ پوند برای نسخه‌ی ۱۱ اینچی و ۹۹۹ پوند برای نسخه‌ی ۱۳ اینچی قیمت‌گذاری شده است.

20140429-131349.jpg

از ویژگی‌های قابل انتخاب دیگر می‌توان به سی‌پی‌یوی ۱.۸ گیگاهرتزی و دو هسته‌ای i7 اینتل و تا سقف ۸ گیگابایت رم برای هر دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی اشاره کرد.

شایعات حاکی از آنند که اپل در حال کار بر روی نسخه‌ای ۱۲ اینچی از محصول مک‌بوک با طراحی بسیار نازک و صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالای رتینا برای عرضه در سال میلادی جاری است.