اپل علت عرضه‌ی آیفون 5c هشت گیگابایتی را توضیح داد

روز گذشته اپل آیفون ۵c با ظرفیت ۸ گیگابایت را در کشورهای محدودی از قبیل چین٬ استرالیا و کشورهای معدودی در اروپا عرضه کرد. همانطور که انتظار می‌رود قیمت این محصول مقرون به صرفه‌تر از مدل ۱۶ گیگابایتی آن است.

 

 

در پی عرضه‌ی این محصول٬ پست‌های زیادی نوشته شدند که سعی در بررسی و فهمیدن معنی و استراتژی موجود در پشت این حرکت بودند و بسیاری این کار را اقدامی در جهت کاهش قیمت و به دنبال آن بالا رفتن آمار و ارقام مربوط به فروش این محصول تلقی کردند.

 

در کنار تمامی این حدس و گمان‌ها٬ یکی از نمایندگان اپل به تازگی در گفت‌وگو با وبسایت Re/code ایده‌ی انجام چنین کاری را به طور شفاف توضیح داده است:

 

“بخش مربوط به آیفون‌های میان‌رده سال به سال در حال رشد است و مدل ۸ گیگابایتی یک انتخاب مقرون به صرفه‌تر را در اختیار کاربران در بازارهایی که تکنولوژی LTE در آن‌ها در حال تثبیت است قرار می‌دهد.” آیفون 5c برخلاف آیفون 4s (که همچنان نیز فروخته می‌شود) از تکنولوژی LTE پشتیبانی می‌کند.

 

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که احتمال کمی وجود دارد که آیفون 5c با ظرفیت ۸ گیگابایت در آمریکا عرضه شود. زیرا اپراتورهای این کشور سوبسیدهای سنگینی را در رابطه با گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کنند. این مسئله که آیفون 5c فروشی به اندازه‌ی انتظار اپل نداشته است بر کسی پوشیده نیست. تصمیم اخیر اپل با در نظر گرفتن توضیح ارائه‌شده تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد٬ ولی باید صبر کرد و دید که این اقدام می‌تواند به وجود آیفون 5c سمت و سو و معنی دهد یا باید همچنان شاهد افول آن تا زمان خداحافظی‌اش باشیم.