اپل سه روز پس از حمله سن برناردینو به مقامات فدرال اطلاعات داده است!

در حالی که بسیاری ادعا می‌کنند اپل به دولت برای بررسی حمله تروریستی سن برناردینو با باز کردن آیفون 5C فاروق کمک نمی‌کند، در واقع حقیقت ممکن است بسیار متفاوت باشد! طبق دادخواست وکیل اپل، این کمپانی 2 بسته‌ی اطلاعاتی تنها پس از گذشت سه روز از حمله به مقامات تحویل داده است! طبق شایعات این اطلاعات از iCloud سه مشترک متفاوت و نه حساب مختلف بوده است.

طبق گفته‌ی وکیل اپل (لیزا اوله) در 22 ژانویه اپل یک حکم بازرسی برای همان اطلاعات متعلق به آیفون فاروق را دریافت کرد. در 26 ژانویه اپل با این حکم موافقت کرد و قصد کمک به دولت را داشت. در همین زمان اپل متوجه شد که اپل آی‌دی تلفن مورد بحث توسط اداره بهداشت سن برناردینو که در واقع آن‎ها این آیفون را به فاروق داده‌اند، ریست شده است. سازمان‌های محلی به دستور fbi چنین کاری را انجام داده‌اند و این یک اشتباه بزرگ بود. اگر این ریست رخ نمی‌داد اپل می‌توانست اطلاعات درخواستی فدرال را در اختیار آنان قرار دهد. این پروسه به راحتی و با بکاپ گرفتن اطلاعات با استفاده از یک شبکه وای-فای رخ می‌داد و اپل می‌توانست اطلاعات مورد نیاز را از حساب iCloud استخراج کند. البته اپل قصد رمز گذازی اطلاعات iCloud را دارد.

اپل به هیچ وجه حاضر به ساخت نسخه‌ی خاص از iOS نیست و از سوی دیگر دولت و دونالد ترامپ معتقدند که اپل صرفاً برای کسب و کار خود کمک نمی‌کند و معتقدند که اطلاعات درخواستی می‌تواند از حملات تروریستی آینده جلوگیری کنند.

اما این نیز همانند بسیاری از موارد در زندگی یک مسئله سیاه و سفید نیست، اپل به درخواست اطلاعات‌های قبلی پاسخ مثبت داده است و آقایانی که برای اپل شمشیر را از رو بستن باید این را در نظر بگیرند. اگر اپل در این ماجرا کوتاه بیاید، مطمئناً این داستان همین جا تمام نمی‌شود. امروز یک گوشی هوشمند است، شاید فردا دولت آمریکا احساس کند که در خانه‌ی مردم ممکن است چیزی باشد و به راحتی درب خانه‌ی شهروندانش را بشکند.

سوابقی که از سوی اپل ارائه شده (از سوی فدرال تکذیب نشده) نشان می‌دهد که اپل هر کاری که به حریم خصوصی سایر مشتریانش لطمه نمی‌زده را انجام داده است، اما ظاهراً دولتی‌ها فقط خواسته‌ی خودشان برایشان مهم است و هرگز قدردان قدم‌های مثبت اپل نیستند.