اپل سایت جدید سیری را با هدف بهبود کاربردها و ویژگی هایش راه اندازی کرد

به لطف نسخه iOS 8.3 که خبر انتشار آن را در اپل اپس خواندید، لیست ویژگی های سیری به کشورهای مختلفی گسترش پیدا کرد. و حالا اپل برای نشان دادن ویژگی های جدید این دستیار دیجیتالی خود سایت مخصوص سیری را راه اندازی کرده است. در این وبسایت که از طریق این لینک قابل دسترس است، عملکرد دستیار دیجیتال اپل در داخل یک دیوایس با سیستم عامل iOS توضیح داده شده است. این سایت بزرگ تمرکز خود را روی کارهایی که سیری قادر به انجام آنهاست قرار داده و در آن توضیح داده شده که چگونه کاربران می توانند با سرعت تمام و کمترین دردسر ممکن به انجام فعالیت های خود رو آی دیوایس ها بپردازند. در این سایت فعالیت های سیری به گروه متعددی تقسیم بندی شده اند. “تفریحات”، “ورزشها”، “ترفندها و نکته ها”، “پاسخ به سوالات”، “در دسترس ماندن”، “در یک نگاه”، “سازمان دهی کردن” و “گردش و آب و هوا”

 

MacRumors درباره ی سیری این چنین می نویسد:

 

“شما می توانید با سیری مانند دوست خود صحبت کنید و او به شما در انجام فعالیت هایی مانند فرستادن پیامها، برقراری تماس ها و حتی انجام رزرو شام کمک می کند. شما می توانید از سیری بخواهید تا به شما یک درمانگاه را نشان دهد و یا حتی برایتان شیر یا خط بیاندازد! سیری به نیازهایتان بدون استفاده از دستان شما کمک میکند، مثلا می توانید از آن بهترین راه رسیدن به خانه را در حال رانندگی بپرسید. همچنان سیری با اتصالات اینترنتی خود با سایت هایی مثل ویکی پدیا، Yelp و Shazam و سایر سرویس های آنلاین کار میکند تا شما را به جواب های بهتری برساند. هرچقدر که بیشتر با سیری کار کنید، بیشتر به آن عادت خواهید کرد و بیشتر متوجه قابلیت ها و ویژگی های شگفت انگیز آن خواهید شد.”

 

هرکدام از این دسته بندی های نام برده شده قرار است عملکرد های سیری و چگونگی استفاده کاربران از این عملکردها را شرح دهند. با استفاده از دستورهای صوتی مانند ‘When is the sunset in Paris’ می توانید به جواب دقیق موردنظر خود برسید. در این سایت از تصاویری با کیفیت و متن هایی با فونت زیبا و خوانا استفاده شده و رابط کاربری سایت به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران بتوانند به راحتی از اطلاعات داخل آن استفاده کنند. این ویژگی ها باعث شده است تا شما به راحتی بتوانید بخش مورد نیاز خود را یافته و به سرعت آن را یاد بگیرید.

 

image-Siri-features-website2

 

اگر این سایت را با ورژن قدیمی آن مقایسه کنید به راحتی متوجه قابلیت های جدید و کاربردی آن خواهید شد. در نسخه قبلی فقط یک سری توضیحات جهت معرفی سیری و کارکرد ها بسیار ابتدایی آن نوشته شده بود ولی نسخه جدید بسیار بهتر و کاربردی تر طراحی شده است.