اپل در سال 2017 با iOS به یک کمپانی تریلیون دلاری تبدیل می‌شود

آیا در سال 2017 اپل بالاخره به 1 تریلیون دلار درآمد از iOS خواهد رسید؟ Horce Dediu تحلیلگر Asymco معتقد است که ترکیب درآمد فروش محصولات iOS و بخش خدمات آن (نرم افزار، حق عضویت و مدیا) از 1 تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

طبق آمار او، درآمد کلی فروش محصولات iOS در اواسط 2017 به 980 میلیارد دلار می‌رسد، از 10 سال پیش تا کنون 1.2 میلیارد آیفون در دنیا فروخته شده و این فروش آیفون را به موفق‌ترین سری کالا دنیا بدل کرده است. اگر فروش آیفون، آیپاد، آیپد، اپل واچ و اپل تی‌وی را در نظر بگیریم، این رقم به 1.75 میلیارد افزایش می‌یابد.

با اضافه کردن 100 میلیارد دلاری که اپل در حال حاضر از طریق فروش اپلیکیشن‌ها، حق عضویت و مدیا به دست آورده است، بسیار واضح است که کوپرتینویی‌ها می‌تواند رقم 1 تریلیون دلار را در سال 2017 رد کنند اما برخی از سرمایه گذاران معتقدند که اپل با عرضه محصولی دیگر، به یک تریلیون دلار می‌رسد.

میلیاردها دستگاه iOS در دنیا وجود دارد که استفاده می‌شوند و یک منبع درآمد فوق‌العاده برای اپل به حساب می‌آیند. Deidu همچنین در مطلب خود آورده که سالانه 17.5 تریلیون بار از آیفون استفاده می‌گردد که به طور میانگین روزی 48 میلیارد بار می‌شود.

اپل در سال 2017 نیز همچنان در حوزه موبایل فعال می‌ماند. این کمپانی احتمالاً در ماه مارس از آيپدهای جدید خود رونمایی می‌کند و آیفون‌های جدید و اپل واچ جدید نیز در سپتامبر رونمایی می‌شوند. گفته می‌شود که یک مدل خاص از آیفون با تغییرات بسیار همانند استفاده از صفحه نمایش OLED و شارژر بی‌سیم در سال 2017 معرفی می‌شود.