اپل رسماً به عنوان یک موسس به Partnership on AI پیوست

Partnership on AI اعلام کرده که اپل نیز به عنوان یکی از موسسسان به این گروه پیوسته است. غول کوپرتینویی به کمپانی‌هایی همچون آمازون، فیسبوک، ذهن عمیق (گوگل)، آی‌بی‌ام و مایکروسافت در این گروه پیوسته است.

Partnership on AI نام گروهی است که چندی پیش توسط پنج کمپانی نام برده شده در بالا، تشکیل شد. اهداف این گروه تماماً در حوزه هوش مصنوعی است و می‌خواهد مردم را بیشتر با این پدیده آشنا کند، چون همیشه این ترس وجود داشته که با پیشرفت تکنولوژی کامپیوترها بر انسان‌ها چیره شوند و هوش مصنوعی می‌تواند آغازگر این مسیر باشد. این گروه از ایده‌ها و پروژه‌هایی که در این مسیر هستند نیز حمایت می‌کند.

این گروه نوپا از سپتامبر  گذشته شروع به کار کرده است و با توجه با حضور کمپانی‌های قدرتمند در آن، روند پیشرفت را به سرعت طی خواهد کرد. اهداف اصلی این گروه به طور کلی به سه قسمت تقسیم می‌شوند:

پیشتیبانی از بهترین روش‌ها:

حمایت از تحقیقات و توصیه بهترین شیوه در حوزه‌هایی همچون اخلاق، انصاف و فراگیری؛ شفافیت و قابلیت همکاری؛ حریم خصوصی؛ همکاری بین مردم و سیستم‌های هوش مصنوعی؛ اعتماد، قابلیت اطمینان و قدرت فناوری.

درک پیشرفته:

پیشبرد درک عمومی و آگاهی از هوش مصنوعی و منافع بالقوه آن و مخارج بالقوه به عنوان یک نقطه قابل اعتماد و برطرف کردن نگرانی‌های مردم و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها در حوزه هوش مصنوعی.

ایجاد یک پلت فرم باز برای بحث و تعامل:

ایجاد یک پلت فرم منظم و سازمان یافته برای محققان هوش مصنوعی و ذینفعان کلیدی به منظور برقراری ارتباط مستقیم و آشکار درباره مسائل مربوطه.