اپل را هک کنید و 200 هزار دلار بگیرید!

معمولا اگر اپل را هک کنید و گرفتار شوید، ممکن است به زندان بیفتید و مجبور به پرداخت هزینه‌‌ی زیاد به این کمپانی پرداخت کنید. اما ا‌پل به تازگی یک برنامه جدید را طراحی کرده است که برای یافتن آسیب پذیری‌های امنیتی توسط کاربران در نرم‌افزارهای خود، از جمله iOS می‌باشد. کسانی که بتوانند اشکالات واجد شرایط کمپانی اپل را بیابند، از تیتان تکنولوژی 200 هزار دلار جایزه می‌گیرند.

ایوان کرستیچ، رئیس بخش امنیتی ا‌پل، به این طرح تشویقی در طی سخنان خود در کنفرانس امنیت سایبری Black Hat در لاس وگاس اشاره کرد. ا‌پل این 200 هزار دلار را برای رقابت با دولت و شرکت‌های خصوصی که به دنبال درب پشتی برای محصولات اپل هستند، به هکرها می‌پردازد تا آن‌ها اشکالات امنیتی را به جای اینکه پیش سایرین ببرند، به کمپانی اپل ارائه دهند.

هکرها برای دستیابی به این جایزه باید ثابت کنند که یافته آن‌ها می‌تواند باعث شود که آن‌ها و دیگران به دستگاه‌هایی همانند آیفون و آیپد دسترسی داشته باشند. البته تمامی هکرها نمی‌توانند در این طرح که ماه آینده میلادی آغاز می‌شود، شرکت کنند. محققان امنیتی که در گذشته با اپل کار می‌کردند، برای شرکت در این طرح مجاز هستند. اما اپل گفته که اگر شخصی جز این دسته نباشد و یک نقص مهم را کشف کند، جایزه به وی نیز داده می‌شود.

ا‌پل امیدوار است با این طرح، فرصت پیدا کردن و از بین بردن آسیب پذیری‌ها را قبل از اینکه توسط غیر، با پیشنهادات بالای مالی خریداری شوند، به دست بیاورد. اما باید ا‌پل این نکته را نیز در نظر داشته باشد که 200 هزار دلار نمی‌تواند همیشه یک پیشنهاد مالی خوب باشد.

منبع: CNET