اپل در کمتر از 7 سال نیم میلیارد آیفون به فروش رسانده است

فروش 500 میلیونی هر چیزی آن هم در کمتر از 7 سال بسیار هیجان انگیز می باشد، این دقیقا همان کاری است که اپل با آیفون انجام داده است!

اپل با پایان رساندن سال 2013 بطور مجموع 472 میلیون آیفون فروخته است و با توجه به گفته ی تحلیلگران در این موضع ، تا به الان اپل توانسته 38 تا 42 میلیون دستگاه بفروش برساند که اگر اعداد را جمعی بزنیم خواهیم دید که فروش آیفون ها از مرز 500 میلیون دستگاه رد شده است.

هنوز دقیقا مشخص نیست چه زمانی اپل فروش 500 میلیونی خود را کسب نموده در 2014 یا آخر 2013 و یا شاید هم در ماه بعد این رقم ثبت شود!

آخرین رکورد فروش 5 میلیونی آیفون در تعطیلات سال گذشته بود که با موفقیت و خوشحال زیادی همراه بود. اپل هر سال با مدیریتی قوی و رو به آینده از سال 2007 سعی بر فروش بیشتر محصولات از جمله آیفون گل سر سبد اپل دارد و بنظر می رسد تتا به اینجای کار موفق بوده است.

در جدول زیر مقدار فروش آیفون ها را در سال های متعددی می توانید مشاهده کنید:

140107_AppleChart

همانطور که از جدول معلوم می باشد افزایش فروش آیفون بطور سریعی اتفاق نیافتاده و پس از هر سال کم کم افزایش یافته است.

این مورد برای اپل هم اکنون مقداری نگران کننده است چرا که رقبای اندوریدی اش بصورت در حال پیشی گرفتن می باشند و حتی الان هم ممکن است در رده بالاتری باشند. هنگامی که در آخرین تماس تلفنی با تیم کوک از وی درباره ی مشکلات سهام بازار پرسیده شد او در جواب گفت :

هدف ما همیشه برای بهترین شدن است نه بیشتر شدن! و فکر میکنم در اینکار هم موفق شده ایم

این همان شعار همیشگی اپل هنگام سوالات سهام بازار می باشد و برای این حرف 150 میلیارد مدرک وجود دارد که این حرف درست است!