اپل در پی افزودن تاچ آی‌دی به آیپدهای خود در سال میلادی جاری

این طور که به نظر می‌رسد اپل در حال آماده‌شدن برای ارائه‌ی مدل‌های آپدیت‌شده‌ی آیپد در ادامه‌ی سال میلادی جاری است که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برند. این خبر از سوی Ming-Chi Kuo تحلیل‌گر سرویس KGI Securities طی یادداشت اخیری که منتشر کرده است اعلام شده است:

به نظر ما آیپد ایر به روز رسانی شده در سال ۲۰۱۴ در تاریخی زودتر از معرفی صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ معرفی شود. بزرگترین تغییرات عبارت خواهند بود از ارتقا به پردازنده‌ی A8 ، اضافه‌شدن تاچ آی‌دی (شناسایی اثر انگشت) و افزایش‌یافتن کیفیت دوربین به ۸ مگاپیکسل.

ما پیش از تصور می‌کردیم که امسال اپل نسخه‌ی جدیدی از آیپد مینی را معرفی نخواهد کرد، اما اکنون معتقدیم که اپل یک آیپد مینی آپدیت‌شده در همان زمینه‌های ذکرشده را نیز معرفی خواهد کرد، یعنی با یک پردازنده‌ی A8 و یک سنسور تاچ آی‌دی تا میزان فروش آیپد مینی رتینا را بیش از این نیز بالا ببرد.

20140410-131006.jpg

Kuo همچنین اضافه می‌کند که احتمالاً اپل قیمت آیپد مینی رتینای فعلی را کاهش خواهد داد و مدل جدیدتر با پردازنده‌ی قوی‌تر و سنسور تاچ آ‌ی‌دی جایگزین آن خواهد شد. در این گزارش از آیپد پر حرف و حدیث ۱۲.۹ اینچی نیز سخن به میان آورده شده است، حاکی از این که اپل به طور فعال در حال کار بر روی چنین دستگاه است ولی انتظار این که چنین محصولی در ۲۰۱۴ معرفی شود نمی‌رود.