اپل در حال کار بر روی سرویس شناسایی آهنگ نظیر Shazam

به گزارش سرویس Bloomberg اپل در حال کار بر روی سرویس شناسایی آهنگ به عنوان قابلیت جدیدی برای آی‌اواس ۸ است. اپل برنامه‌هایی برای همکاری با سرویس شناسایی آهنگ Shazam دارد تا به کاربران امکان شناسایی آهنگی که از رادیو یا دیگر محل‌ها در حال پخش است را بدهد.

در کنار Shazam برخی اپلیکیشن‌های دیگر نظیر SoundHound نیز قابلیت شناخت موزیک را به ارمغان می‌آورند. این اپلیکیشن‌ها از طریق میکروفون آیفون به تکه‌ای کوتاه از آهنگ گوش داده و آن را با آهنگ‌های دیتابیس خود تطبیق می‌دهند؛ در نهایت اطلاعات آهنگ و امکاناتی نظیر متن آهنگ و لینک‌های خرید آن را نمایش می‌دهند.

20140417-104205.jpg

Shazam همچنین قادر به شناسایی برنامه‌های تلوزیونی و دیگر محتوای رسانه‌ای است، بنابراین محتمل است که سرویس شناسایی آ‌ی‌اواس اپل نیز چنین توانایی‌هایی داشته باشد. بر اساس گفته‌ی Bloomberg این ویژگی به طور کامل با آی‌اواس ادغام خواهد شد و نیازی به دانلود اپلیکیشن مستقلی برای این کار نخواهد بود. این کار توسط Siri انجام خواهد گرفت، به نحوی که به کاربر اجازه‌ی پرسیدن این “که چه آهنگی در حال پخش است؟” داده خواهد شد.

در ابتدای این ماه میلادی گزارش شده بود که اپل برنامه‌هایی برای نو نوار کردن فروشگاه موزیک آیتونز خود دارد. همچنین گفته شد که این شرکت قصد ارائه‌ی آیتونز برای اندروید و یک سرویس استریم موزیک آنلاین شبیه به اسپاتیفای را دارد. سرویس شناسایی آهنگ نیز می‌تواند یک قابلیت در راستای همین اقدامات باشد و این امکان نیز وجود دارد که قابلیت دانلود موزیک از آیتونز با کیفیت ‌های بالاتر نیز مهیا شود. سنت است که اپل از آپدیت‌های سیستم عامل خود را در جریان مراسم سالانه‌ی Worldwide Developers Conference رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود نخستین رونمایی از آی‌اواس ۸ در طی کنفرانس ۲۰۱۴ و در تاریخ ۱۲ خرداد صورت بگیرد.