اپل در حال بررسی : کیفیت پایین صدای آیفون SE با بلوتوث

با وجود اینکه در ابتدا تصور می‌شد، آیفون SE در فروش موفق نخواهد بود اما تا کنون مشخص شده که این دستگاه در فروش موفق بوده است. قفسه‌های اپراتورها از آیفون SE خالی است و اگر بخواهید از سایت اپل بخرید، ممکن است تا 2 هفته برای تحویل آن زمان لازم باشد. اما شاید مشکل پیش آمده در این روند تغییر ایجاد کند.

طبق شکایات ارسال شده در پشتیبانی اپل، کیفیت صدای آیفون SE با لوازم جانبی بلوتوثی پایین است. ظاهراً این مشکل هدست و گوشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گفته شده این مشکل، همچنین زمانی که دستگاه با بلندگوها خودرو جفت سازی می‌شود رخ می‌دهد.

این مشکل صدا را به حالت رباتیک می‌کند و در تماس‌های تلفنی، صدای GPS و تماس ویدیویی با فیس تایم اثر گذار است، این مشکل اختلالی در استریم موزیک ایجاد نمی‌کند. طبق گزارش منتشر شده ، تیم مهندسی اپل از مشکل آگاه است و برای حل آن تلاش می‌کنند. مشکل مشابهی در سال 2014 پس از عرضه‌ی iOS 8 رخ داد، کاربرانی که به iOS 8 به روز رسانی کردند با اتصال بلوتوثی به سیستم صوتی خودرو دچار مشکل می‌شدند. اپل با عرضه‌ی iOS 8.1 این مشکل را برطرف نمود.

من در واقع مجبور به بازگشت آیفون خود به Verizon به خاطر کیفیت افتضاح تماس‌های صوتی با بلوتوث شدم. پخش موزیک و یا ویدیو در یوتیوب، کیفیت صدای عالی داشت اما زمانی که تماس تلفنی برقرار می‌شد، صدا به طور مداوام قطع و وصل شده و خش دار می‌شد. هرگز این مشکل را با آیفون 6s و یا گوشی اندوریدی نداشتم. وسایل جانبی مختلفی را با آیفون SE خود تست کردم ولی همه همان مشکل را داشتند. من جفت سازی را لغو و دوباره اعمال کردم، آیفون SE خود را ریستور و بکاپ را برنگرداندم، ولی هیچ کدام ساز نبود. کاربر آیفون SE

این مشکل به احتمال بسیار زیاد با به روز رسانی نرم افزاری برطرف می‌شود، اما بهتر است که اگر قصد خرید دارید، کمی صبر نمایید.