اپل در آی‌اواس ۷.۱.۱ اپلیکیشن‌های دارای خریدهای درون‌اپی را مشخص‌تر کرده است

شب گذشته اپل نسخه‌ی ۷.۱.۱ از سیستم عامل آی‌اواس را به طور عمومی به همراه رفع تعدادی از باگ‌ها. بهبودهای امنیتی و بهبودهای کلی در عملکرد سیستم عامل منتشر کرد. همچنین اپل یک سری تغییرات قابل توجه در اپلیکیشن اپل استور انجام داده است که اطلاع از این که کدام اپلیکیشن پولی یا فریمیوم خریدهای درون‌اپی در داخل خود دارد را راحت‌تر می‌کند.

پس از آن که خبر انجام‌گرفتن تعداد زیادی خریدهای درون اپی تصادفی گران قیمت توسط کودکان در طی سال‌های گذشته منتشر شد، اپل به مرور اکوسیستم آی‌اواس را با برجسته‌کردن محتوای پولی اپلیکیشن‌ها بهبود بخشید و ابزارهایی تعبیه کرد که احتمال انجام تصادفی این خریدها را پایین‌تر بیاورند.

چندین سال قبل اپل برای انجام تمامی خریدهای درون‌اپی رمز عبور اپل آی‌دی را درخواست می‌کرد و گزینه‌ای نیز برای غیرفعال‌کردن این خریدها توسط والدین بر روی دستگاه‌هایی که به دست کودکانشان می‌سپردند تعبیه کرد. با عرضه‌ی آی‌اواس ۷.۱ روند جدیدی در پیش گرفته شد و با انجام یک خرید درون‌اپی پیغامی به کاربر نشان داده می‌شود که در آن ذکر شده است تا ۱۵ دقیقه‌ی قادر به انجام خریدهای اضافی در داخل اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به وارد کردن پسورد خواهند بود.

قابلیت اضافه‌شده‌ی اخیر لیبل in-app purchase را درست در زیر دکمه‌ی دانلود یا خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بخش Top Chart نظیر بخش Free و Top Grossing که پر از عناوین فریمیوم هستند اضافه می‌کند. این عبارت در بخش دسته‌بندی‌های اپلیکیشن اپ استور نیز نمایش داده می‌شود.

آپدیت آی‌اواس ۷.۱.۱ از طریق OTA قابل انجام است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به پست معرفی‌ای که دیشب منتشر کردیم مراجعه کنید.