اپل درصدد عرضه‌ی زودهنگام آی‌اواس ۷.۱.۲

در حالی که یازده روز بیشتر به شروع کنفرانس سالانه‌ی WWDC اپل که در آن شاهد رونمایی از آی‌اواس ۸ خواهیم بود نمانده است، شواهدی جدید نشان می‌دهند که اپل در حال کار بر روی نسخه‌ی ۷.۱.۲ از سیستم عامل آی‌اواس است. وبسایت MacRumors خبر از مشاهده‌ی ترافیک از سوی دستگاه‌هایی با سیستم عامل آی‌اواس ۷.۱.۲ داده است که کم کم از جمعه‌ی گذشته سر و کله‌شان پیدا شده است. این ترافیک بسیار کم است، چون این نسخه فعلاً در حال استفاده توسط مهندسین اپل برای تست است.

20140522-192001-69601064.jpg

در طی هفته‌های گذشته بود که خبر از دو باگ قابل توجه در سیستم عامل آی‌اواس دادیم. نخست باگ عدم رمزنگاری فایل‌های ضمیمه‌ی ایمیل‌ها بود که امکان دسترسی به این فایل‌ها را بدون درگیری با پروسه‌ی رمزنگاری خاصی ممکن می‌ساخت. باگ دیگر که بسیار مورد توجه‌تر بود مشکل دریافت‌نکردن مسیج‌ از سوی دیگر کاربران آیفون بود پس از تعویض دستگاه. در رابطه با این باگ، ساعاتی پیش اپل اعلام کرد که مشکلات مربوط به سرورهایش را حل کرده است و مشکل موجود در دستگاه‌ها را نیز در آینده‌ای نزدیک با ارائه‌ی یک آپدیت نرم‌افزاری بهبود خواهد بخشید. بنابراین با مقایسه‌ی این شواهد می‌توان حدس زد که آی‌اواس ۷.۱.۲ همان نسخه‌ی موعود است که به زودی با مأموریت رفع باگ از راه خواهد رسید.

پیش از این نیز خبر از زیادشدن تدریجی ترافیک ناشی از دستگاه‌های دارای آی‌اواس ۸ و اواس‌ایکس داده بودیم. اگر چه آی‌اواس ۸ تقریباً دو هفته‌ی دیگر رونمایی خواهد شد، اما تا پاییز امسال و عرضه‌ی آیفون ۶ هیچ نسخه‌ی عمومی از آن را شاهد نخواهیم بود. البته اگر مشتاق تجربه‌ی این نسخه به قیمت به جان خرید مشکلات نسخه‌های آزمایشی آی‌اواس باشید، در صورتی که مشکلی از سوی سرورهای اپل نباشد، امکان آپدیت به این نسخه از طریق ثبت UDID دستگاهتان به عنوان دستگاه یک توسعه‌دهنده را فراهم خواهیم کرد. بنابراین خود را آماده‌ی روزهای اپلی آینده کنید.