اپل درخواست سونی مبنی بر عرضه‌ی فیلم The Interview در فروشگاه آیتونز را رد کرده است

سرویس The New York Times به تازگی در گزارشی مدعی شده است که شرکت سونی از کاخ سفید درخواست کرده که این نهاد کمک حال کمپانی شود و اپل را بابت پخش آنلاین فیلم The Interview در فروشگاه آنلاین آیتونز راضی کند؛ اما اپل چندان علاقه‌مند به انجام این کار نبوده است.

 

The Interview فیلمی جدید از سونی است که موضوع اصلی آن حول ترور رهبر کشور کره‌ی شمالی کیم جونگ-اون است. ساخته‌شدن این فیلم و قصد سونی برای اکران آن انگیزه‌ای شد برای گروهی از هکرهای ظاهراً در ارتباط با کره‌ی شمالی که اقدام به هک‌کردن کمپانی Sony Pictures کنند. در جریان این حمله‌ی موفق، ترابایت‌ها اطلاعات شرکت سونی به دست هکرها افتاد و هزاران ایمیل و اطلاعات سری این شرکت به سرقت رفت.

 

پس از به سرقت‌رفتن اطلاعات فوق، هکرها جسارت بیشتری نیز به خرج داده و سونی را تهدید کردند که در هر سینمایی که فیلم را به اکران درآورد اقدامات تروریستی انجام خواهند داد. همین موضوع سونی را ترساند و موجب عقب‌نشینی شرکت از اکران شد؛ اما به دنبال فشارهایی زیادی که از سوی ستارگان مختلف هالیوود و حتی رئیس جمهور اوباما به این کمپانی وارد شد، سونی دوباره تصمیم خود را عوض کرده و چندی پیش اعلام کرد که فیلم  The Interview را اول کریسمس در سینماهایی که آمادگی اکران داشته باشند به نمایش در خواهد آورد.

 

بنابراین سونی در شرایط فعلی به دنبال گیشه‌های از دست رفته‌ی خود جهت اکران فیلم است. شاید تهدید به اقدام تروریستی موجب ترس مردم نیز شده باشد. از این رو سونی به فروشگاه‌های آنلاینی نظیر آیتونز نیز روی آورده است. هر چند که اپل فعلاً روی خوشی به این قضیه نشان نداده است، اما امیدواریم در صورت تحقق چنین موضوعی این بار سرورهای آیتونز هدف اقدام تروریستی قرار نگیرند.