اپل: خم‌شدن آیفون ۶ پلاس در کاربری روزانه اتفاقی بسیار نادر است

اپل بالاخره در مورد موضوع داغ دنیای تکنولوژی در چند روز اخیر واکنش نشان داده و نظر رسمی خود در مورد خم‌شدن آیفون ۶ پلاس را اعلام کرد. این شرکت در گفت و گو با سرویس خبری CNBC اظهار کرده که در ساخت آیفون‌های جدید از فولاد و تیتانیوم برای تقویت نقاط حساس استفاده شده و در ساخت محافظ صفحه نمایش این گوشی‌ها از قوی‌ترین شیشه‌ی موجود در صنعت موبایل استفاده شده است.

در ادامه‌ی صحبت‌ها آمده است که خم‌شدن آیفون ۶ پلاس تا کنون گریبان‌گیر تنها ۹ نفر از دارندگان این گوشی شده و وضعیت به وخامتی که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود نیست. اپل در طی گفت و گو به طور رسمی اعلام کرده است که این شرکت تست‌های بررسی دوام و قدرت بسیاری را پیش از عرضه بر روی هر نسل از آیفون‌ها انجام می‌دهد و خم‌شدنی که در تصاویر و ویدیوهای منتشرشده‌ی اخیر به تصویر کشیده می‌شود در استفاده‌ی عادی و روزانه بسیار به ندرت رخ می‌دهد.

سر و کله‌ی نخستین گزارش‌های مربوط به خم‌شدن آیفون ۶ پلاس روز دوشنبه در فروم‌های وبسایت MacRumors پیدا شد. در این گزارش‌ها به نگه‌داشتن بیش از حد گوشی در جیب به عنوان عامل این مشکل اشاره و تصاویری از آیفون ۶ پلاس خم‌شده نیز ضمیمه‌ی مطلب شده بود. بخاطر حساسیت موضوع و تعجبی که در همگان برانگیخته شده بود، به سرعت ویدیوهای مختلفی تحت عنوان تست مقاومت آیفون ۶ پلاس در سرویس یوتیوب منتشر شدند. در این ویدیوها دیدیم که آیفون ۶ پلاس تنها با فشار دست به چه میزان دچار تاب می‌شود.

در میان جریان خبری به راه افتاده سخت بود که بفهمیم چه میزان از کاربران به طور واقعی در جریان استفاده‌ی روزانه از دستگاه دچار این مشکل شده‌اند. اپل نیز در مورد این موضوع تا به امروز ساکت مانده بود و اظهار نظری نمی‌کرد. اما اینطور که گزارش‌ها حاکی است، این شرکت دستگاه‌های خم‌شده را پس از انجام یک بررسی کلی و بصری تعویض می‌کند.