اپل به دنبال نحوه‌ی باز شدن آیفون توسط FBI

همانطور که می‌دانید FBI موفق شده بدون کمک اپل آیفون تروریست مرده حمله‌ی سن برناردینو را باز کند. اپل به دنبال این است که FBI چگونه توانسته این کار بزرگ را انجام دهد. و اپل فکر می‌کند که می‌داند چگونه می‌تواند آن اطلاعات را به دست آورد. اگر خاطرتان باشد ماه گذشته در رابطه با یک پرونده‌ی مواد مخدر که متهم آن فردی به نام ژوئن فنگ بود، خبری را به اطلاع شما عزیزان رساندیم.

حتی با وجود اینکه فنگ به جرم خود اعتراف کرده بود، دولت هنوز هم به دنبال باز کردن آیفون او و استخراج اطلاعات بود. با این حال یک قاضی در بروکلین حکم داد که اپل هیچ اجباری برای باز کردن آیفون مذکور ندارد. وزارت دادگستری پرونده را به دادگاه تجدید نظر برد اما قبل از اعلام حکم جدید، دادگستری اعلام کرد که موفق شده آیفون فاروق را باز کند.

اپل و سایر کمپانی‌های حوزه‌ی فناوری، نگران هستند که روش باز کردن آیفون که توسط وزارت دادگستری استفاده شده، در دستان افراد بدی بیفتد. اگر این اتفاق رخ دهد در پی آن شاهد یک فاجعه خواهیم بود و اطلاعات شخصی تمامی دارندگان آیفون که در دستگاهشان ذخیره شده به یک هدف بالقوه برای هکرهای سودجو تبدیل می‌شود، مگر اینکه اپل جلوی روشی که وزارت دادگستری استفاده کرده را بگیرد. برای جلوگیری اپل باید از نحوه‌ی باز شدن آیفون 5C تروریست پیش تر ذکر شده با خبر شود.

مطمئناً طرف دولتی به راحتی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار اپل قرار نمی‌دهد، یکی از راه‌های ممکن برای دستیابی به اطلاعات پیگیری دولت برای باز کردن آیفون 5s فنگ است. در دادگاه هر دو طرف شواهدی را ارائه می‌دهند که در اینجا اپل ممکن است بتواند روش استفاده شده توسط وزارت دادگستری را تقاضا کند. البته اگر با همان روش وزارت دادگستری بتواند آیفون 5s را نیز رمز گشایی کند، ممکن است این پرونده نیز مختومه گردد.

این مسائل پیش از حد پیچیده است، اما در پایان مشخص می‌شود که آیا شما هنوز هم می‌توانید به آیفون به عنوان مکانی امن برای اطلاعات خود اعتماد کنید یا خیر.