اپل: بستن اپلیکیشن‌ها تاثیری بر بهبود عمر باتری ندارد

بسیاری بر این باورند که بستن اپلیکیشن‌های که در پس زمینه هستند منجر به بهبود عملکرد دستگاه، فضای رم بیشتر و حتی بهبود عمر باتری می‌شود. این موضوع بسیار بحث برانگیز است، از آن جایی که نتایج متنوع هستند و هیچ آزمایشی قاطعانه مشخص نکرده که اپلیکیشن‌های پس زمینه باید بسته شوند.

Apple-iPHone-battery-life-email-001

برای پایان دادن به این مباحث پاسخ یک فرد کافی است، کریگ فدریگی، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل به این موضوع پاسخ داده است. برای این سوال یک ایمیل به مدیر عامل اپل، تیم کوک فرستاده شده است که وی نیز ایمیل را به کریگ ارجاع داده و او نیز به این سوال کوتاه پاسخ داده است؛ نه و نه.

در این ایمیل از تیم کوک پرسیده شده که آیا برنامه‌های مولتی تسکینگ خود را می‌بندد و این کار بر عمر باتری تاثیر گذار است؟ و کریگ با ”نه و نه” پاسخ داده است.

Apple-iPHone-battery-life-email-002

بستن برنامه‌های پس زمینه هیچ لزومی ندارد، چون خود iOS منابع سیستم را مدیریت می‌کند. علاوه بر این بستن برنامه، آن را از رم شما پاک می‌کند و برای اجرای دوباره نیاز به خواندن تمامی فایل‌ها از حافظه اصلی است که خود نیاز به مصرف انرژی دارد، و این بدان معناست که خروج همیشگی از برنامه‌ها ممکن است حتی باعث کم شدن عمر باتری نیز شود!