اپل بازی The Binding of Isaac: Rebirth را به دلیل خشونت بر علیه کودکان قبول نکرد

اپل نسخه iOS بازی محبوب indie game، با عنوان The Binding of Isaac: Rebirth را به دلیل فضایی بازی که خشونت بر علیه کودکان را دارد، قبول نکرد.

کسانی که به دنبال تجربه این بازی بر روی دستگاه iOS بودند، شانسی ندارند. بناینگذار موسسه Nicalis، توسعه دهنده و تهینه کننده بازی، تایرون رودریگز، با انتشار متن زیر در تویتر خود که از سوی اپل برای او ارسال شده، این خبر را تایید کرد:

اپلیکیشن شما محتوا و یا ویژگی را در بردارد، که خشونت و یا سو استفاده از کودکان را به تصویر می‌کشد و این مجاز نیست.

لازم به ذکر است که این بازی برای اولین بار در سال 2014 منتشر شد، یک بازی بازسازی شده از The Binding of Isaac که توسط Edmund McMillen و Florian Himsl در سال 2011 عرضه شد. این بازی از 2 سال پیش برای سیستم عامل‌های مختلف عرضه شد ولی هرگز راهی به iOS نیافت. McMillen در آن زمان گفت که این بازی برای iOS نیز منتشر خواهد شد اما هیچ خبری از آن تا کنون نبود.

داستان این بازی مربوط به داستان عهد عتیق اسحاق نبی (آیزاک) است، که پسر حضرت ابراهیم می‌باشد و خداوند امر به قربانی کردن وی به عنوان یک آزمون کرده است. _لازم به ذکر است که مسلمانان باور به قربانی کردن حضرت اسماعیل دارند و یهودیان حضرت اسحاق فرزند دیگر حضرت ابراهیم را وابسته به این ماجرا می‌دانند_ با این حال در آخرین لحظه از این کار حضرت ابراهیم توسط فرشته‌ی خدا جلوگیری می‌شود. داستان این بازی حول باورهای دینی می‌باشد و بسیاری این بازی را نکوهش کرده‌اند.

اپل تنها کمپانی نیست که از انتشار این بازی جلوگیری کرده است، نینتندو نیز از انتشار این بازی بر روی Wii U و  3DS در گذشته جلوگیری کرده است. نینتندو به دلیل محتوای دینی مشکوک این بازی را قبول نکرد. با این حال در نهایت در سال گذشته با عرضه این بازی موافقت کرد. این اولین بازی نیست که اپل از عرضه آن جلوگیری کرده و آخری آن هم نخواهد بود. البته علاوه بر مسئله ذکر شده توسط اپل، شاید موارد دینی هم در این جلوگیری از عرضه تاثیر داشته باشد. احتمال اینکه اپل همانند نینتندو از مواضع خود عقب نشینی کند بسیار ضعیف است و باید حضور این بازی در iOS را لغو شده بدانیم.