اپل امکان دانگریدکردن به آی‌اواس ۷.۱.۲ را مسدود کرد

نخستین ساعات بامداد امروز اپل ساین‌کردن آی‌آواس ۷.۱.۲ را متوقف ساخت. این به آن معناست که کاربرانی که دستگاهشان از آی‌اواس ۸ پشتیبانی می‌کند، دیگر به هیچ وجه قادر نخواهند بود که نسخه‌ی ۷.۱.۲ را بر روی آی‌دیوایس‌های خود نصب کنند؛ حتی اگر از آی‌اواس ۸ راضی نباشند و باگ‌های این نسخه امانشان را بریده باشد.

این اقدام دور از انتظار نبود. همیشه پس از عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از سیستم عامل آی‌اواس، امکان رفتن به هر کدام از نسخه‌های پیشین مسدود می‌شود. بیشتر این مسئله که تا به این فاصله پس از عرضه‌ی آی‌اواس ۸ این مسئله همچنان ممکن بود موجب تعجب می‌شد. شاید بتوان گفت اپل خود نیز متوجه مشکلات نسخه‌ی نخست آی‌اواس ۸ بود و ترجیح داد به جای آن که کاربران را بدون هیچ راه برگشتی در این وادی رها کند، ساین‌نکردن آخرین نسخه‌ی آی‌اواس ۷ را به پس از عرضه‌ی یک نسخه‌ی به نسبت پایدارتر از آی‌اواس ۸ (۸.۰.۲) موکول کند. تنها دستگاهی که از این به بعد قابلیت نصب سیستم عامل آی‌اواس ۷.۱.۲ را خواهند داشت گوشی آیفون ۴ است.

بنابراین به یاد داشته باشید که چه دستگاهتان را بخاطر حفظ جیلبریک آپدیت نکرده باشید و چه بخاطر روبرو نشدن با مشکلات آی‌اواس ۸، دیگر راهی برای نصب دوباره‌ی نسخه‌ای که بر روی آن قرار دارید وجود ندارد و اگر مشکلی پیش بیاید که منجر به آپدیت یا ریستور شوید، بالاجبار باید به آی‌اواس ۸ مهاجرت کنید. تا به امروز نیز هیچ ابزاری برای جیلبریک آی‌اواس ۸، ۸.۰.۱ یا ۸.۰.۲ عرضه نشده است.