اپل اطلاعات حساب 4411 کاربر را در سه ماهه دوم 2015 به مقامات آمریکا داده است

اپل به تازگی گزارش دو ساله‌ی خود را برای درخواست اطلاعات از سوی دولت منتشر کرده است. مباحث ملی، بین المللی و داخلی دلایل درخواست اطلاعات بوده‌اند. مقامات ایالات متحده آمریکا اطلاعات را از 5192 اکانت درخواست کرده است، که اپل اطلاعات 4411 اکانت را به آن‌ها تحویل داده است.

داده‌های غیر محتوایی (همانند لُگ‌ها _log_، نام، ایمیل و …) برای 509 اکانت، و محتوای واقعی (مشخص نشده) برای بیش از 322 اکانت ارائه شده است. اپل به 116 مورد اعتراض داشته و به 80 درصد درخواست‌های سازمان‌های آمریکایی پاسخ مثبت داده است. برای اطلاعات دستگاه‌های گم شده و یا دزدیده شده؛ اپل 4000 درخواست برای 16112 دستگاه دریافت کرده است.

در خارج از خاک ایالات متحده آمریکا، افزایش قابل توجهی از سوی چین برای اطلاعات گزارش شده است. 32 درخواست برای 6724 اکانت از سوی چین شده است. این یک افزایش بسیار بزرگ در برابر 24 درخواست برای 85 اکانت در نیمه اول سال 2015 می‌باشد.

اپل در مجموع 178 درخواست اضطراری از سراسر دنیا داشته که ممکن است شامل محتویات ارتباطات و یا سوابق مشتری باشد. اپل این اطلاعات را در صورتی که شرایط اضطراری برای یک خطر قریب الوقوع همانند مرگ و یا آسیب شدید جسمی وجود داشته باشد، ارائه می‌دهد. از این تعداد 108 درخواست برای ایالات متحده آمریکا بوده است.

درخواست اطلاعات حساب معمولاً برای اطلاعات آیتونز و یا iCloud کاربر است که می‌تواند مواردی همچون نام و آدرس، تصاویر، ایمیل، بکاپ‌های دستگاه iOS، اسناد، مخاطبین، تقویم و بوکمارک‌ها را در خود داشته باشد. تمامی موارد گفته شده می‌تواند در روند تحقیقات به مقامات کمک کند.

این تعداد ارائه اطلاعات توسط اپل نشان دهنده‌ی حسن نیت این کمپانی است، زمانی که اپل با FBI مخالفت می‌کند تنها برای امنیت کاربرانش است و دلیل دیگری ندارد.