اپل از سرویس CarPlay رونمایی کرد ، استفاده‌ی امن‌تر و هوشمندانه‌تر از آیفون در اتومبیل

همانطور که انتظار می‌رفت در آغاز ، اپل در مراسم Geneva Motor از سرویس آی‌اواس در اتومبیل رونمایی کرد. به این قابلیت به طور رسمی نام CarPlay اطلاق شده است که قرار است روشی هوشمندانه‌تر، امن‌تر و جالب‌تر برای استفاده از آیفون در اتومبیل را به ارمغان بیاورد.

این قابلیت عملکردی همانند چیزی که انتظار داشتیم دارد. به این صورت که کاربران قادر خواهند بود از طریق نمایشگر پیش‌فرض تعبیه شده در اتومبیل یا از طریق فعال‌کردن سیری به کمک دکمه‌ی تعبیه‌شده بر روی فرمان اتومبیل، گوشی آیفون خود را کنترل کنند.

به محض وصل‌شدن یک گوشی آیفون به یک اتوموبیلی که از قابلیت CarPlay پشتیبانی می‌کند، کاربر به راحتی قادر به دسترسی به دفترچه تلفن، برقراری تماس، پاسخ به تماس و یا گوش‌دادن به ایمیل‌های صوتی دریافت‌شده‌ی خود باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند پیام‌های متنی دریافت‌شده را به طور صوتی گوش داده و با دیکته‌کردن جواب، بدون نیاز به تایپ پاسخ آن‌ها را ارسال کنند.

 

 

carplay 4

carplay 3

 

علاوه بر این امکانات، CarPlay این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا به تعدادی از اپ‌های گوشی، مانند اپ نقشه، پادکست و قسمت‌های مختلف اپ آیتونز مثل کتاب‌های صوتی و خود آیتونز دسترسی پیدا کنند. همچنین امکان دسترسی به برخی از اپ‌های غیرپیشفرض سیستم‌عامل مانند اسپاتیفای، پاندورا و اپ‌های گزارش ورزشی وجود دارد.

 

carplay 5

carplay 2

 

شروع پشتیبانی از CarPlay از اتوموبیل‌های فراری، مرسدس‌بنز و ولوو خواهد بود و این قابلیت در زمان‌های آتی بر روی اتوموبیل‌های شرکت‌های دیگر نیز تعبیه خواهد شد. اپل اعلام کرده است که شرکت‌های بی‌ام‌و، فورد، جی‌ام و جاگوار لند روور از اولویت بالاتری برخوردارند.

از زمانی که اپل برای اولین بار در تابستان گذشته از وجود چنین محصولی اسم برد تا به امروز که روز پرده‌برداری از محصول بود نزدیک به یک سال گذشته است. بر اساس یک سری شایعات نامشخص، گزارشی در ماه دی گذشته اعلام کرده بود که این پروژه گرفتار یک سری مشکلات سازمانی شده است.

اپل اعلام کرده است که قابلیت CarPlay در آپدیتی از آی‌اواس 7 به گوشی‌ها اضافه خواهد شد، اما نسخه‌ی دقیقی از فریموری که این قابلیت را به همراه خواهد داشت یا زمانی که این چنین آپدیتی خواهد آمد ارائه نکرده‌است.

اپل در قسمت به خصوصی از سایت خود به معرفی این محصول پرداخته است. برای مشاهده به اینجا مراجعه کنید.