اپل از تیم جیلبریک Evad3rs به عنوان بهبوددهندگان آی‌اواس نام برد

اپل طی مقاله‌ای که به تازگی با موضوع بررسی تغییرات امنیتی صورت‌گرفته در آی‌اواس 7.1 منتشر کرده است از تیم جیلبریک evad3rs (که آن‌ها را با جیلبریک‌های ارائه‌شده برای آی‌اواس 7 میشناسیم) به عنوان کسانی که با پیداکردن مشکلات این سیستم‌عامل موجب بهترشدن آن می‌شوند نام برد. همچنین در این مقاله از اشخاص بخصوص و متخصصان امنیتی شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل و فایرآی و چندین شرکت دیگر نیز نام برده شده است.

 

 

همانطور که در خیلی از شرکت‌های فناوری دیگر مرسوم است، اپل نیز از محققان امنیتی‌ای که آسیب‌پذیری محصولات این شرکت را پیدا کنند پس از رفع مشکلات نام می‌برد. اما در حالی که اکثر این شرکت‌‌ها جایزه‌های مالی برای این کار تعیین می‌کنند، اپل تنها به ذکر نام بسنده می‌کند. اینطور که در مقاله آمده است اپل در آی‌اواس 7.1 اپل مشکلات امنیتی مربوط به بکاپ، Certificate Trust Policy ، پروفایل‌ها، CoreCapture ، گزارش کرش، dyld ، فیس‌تایم، ImageIO ، IOKit HID Event ، فروشگاه آیتونز، کرنل، Office Viewer ، Photos Backend ، سافاری، ستینگز، اسپرینگ‌برد، لاک‌اسکرین، TelephonyUI Framework، USB Host ، درایور ویدیو و WebKit را حل کرده است. این تغییرات به تفصیل در مقاله آمده‌اند.

 

این خبر برای طیف عظیمی از کابران آی‌اواس معنی دیگر نیز دارد. اپل با رفع مشکلات کشف‌شده توسط evad3rs حفره‌هایی را نیز که به سبب آن‌ها سیستم‌عامل آی‌اواس تا نسخه‌ی 7.0.6 قابل جیلبریک رود را نیز بسته است. تا این زمان آخرین نسخه‌ی قابل جیلبریک آی‌اواس 7.0.6 است.