اپل از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با قابلیت مقاوم در آب ٫ اسپیکر استریو و باتری قوی تر رونمایی کرد

طبق گفته ها و پیش بینی ها بالاخره در کنفرانس  ‘See You on 7th event.’   به صورت رسمی اپل از جدید ترین مدل آیفون ٫ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با قابلیت های ویژه ای رونمایی کرد  .  نکته جالب قبل از معرفی دقیق این محصول  ! اگر دقت کنید  آیفون ۷  دقیقا  دهمین  مدل آیفون از اپل هست  که به گفته خود اپل این مدل آیفون در خیلی از موارد بهترین نسبت به قبل هست یعنی شماره ۱۰  اپل !

خوب دوستان سراغ بررسی و معرفی دقیق تر قابلیت ها و طراحی آیفون ۷ می رویم :

طراحی و اسپیکر های استریو :

یکی از مهم ترین ویژگی های موبایل سایز صفحه نمایش ان می باشد که در آیفون ۷ سایز دقیقا مثل مدل قبلی خوب آیفون ۶ اس  می باشد و تغییری در سایز صفحه نداشته ولی نکته قابل توجه تغییر خط آنتن از کنار دیوایس به  لبه های بالا می باشد . این کار به خاطر زیبا تر نشان دادن آیفون و شاید انتن دهی بهتر بوده  .

تغییر جالب دیگری در طراحی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس حذف جک صدا ۳.۵ میلیمتری از پایین آیفون قطعا جلوه ای تازه به لبه ی پایین آیفون بخشیده و به لطف هدفون های بیسیم ایرپاد  دیگر نیازی به جک صدا در آیفون ۷ نیست ! البته بدانید که به کمک یک رابط لایتینگ به صدا  شما از هدفون های دیگر هم امکان استفاده روی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارید . اسپیکر های استریو در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس واقعا تغییر خوبی بعد از چند سال در آیفون به حساب می آید . در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اسپیکر دیگری در قسمت بالای آیفون قرار گرفته که صدای پویا تر و بیشتری نسبت به نسل قبلی خودش ۶اس  ایجاد می کند .

اگر نگاهی به پشت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بی اندازیم قطعا قسمت دوربین آن قابل توجه خواهد بود ! چرا ؟ چون سایز دوربین هم از لحاظ طراحی به خاطر اضافه کردن قابلیت های بیشتر مثل ۱۲ مگاپیکسلی شدن آن و ویژگی های حرفه ای بیشتر مقداری افزایش پیدا کرده و در آیفون ۷ پلاس شما ۲ لنز دوربین برای گرفتن  عکس های بهتر ملاحظه می کنید . همچنین بالاخره اپل در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس توانست مجوز و قابلیت مقاوم در برابر آب به نام : iP67 را ثبت کند و جدید ترین آیفونش را با بکار گیری چند لایه ضد آب کند .

دکمه هوم خازنی جدید :

قابلیت تازه دیگری در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نهفته هست به نام دکمه خازنی (Capacitive Home Button) ٫ در این دکمه از سنسور جدید  Taptic استفاده شده . عملکرد این سنسور در دکمه هم بدین صورت هست که با کلیک کردن روی آن و نحوه فشار دست روی دکمه بازخوردی را حس خواهید کرد – تقریبا مثل 3D TOuch از نوع دیگری در دکمه هوم .

 

صفحه نمایش جدید رتینا HD برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس:

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ترتیب با صفحه نمایش رتینا ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی 3D Touch با رزولوشن های مثل هم ساخته شدند – البته دقت کنید این صفحه نمایش ۲۵٪ روشن تر با کیفیت تر نسبت به مدل قبلی خود هستند .

 

رم و پردازش گر بسیار قوی A10 در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس:

آیفون های جدید اینبار بر پایه چیپ قدرتمند A10 ساخته شده اند .   چیپ quad-core در آن تقریبا به اندازه ۴۰٪ سریع تر نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A9 هست . عملکرد  GPU نیز در این مدل ۵۰ ٪ سریع تر نسبت به A9 هست . و اما تفاوتی در رم آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس وجود دارد !  در آیفون ۷ رم ۲ گیگ به کار رفته و در آیفون ۷ پلاس ۳ گیگ رم ! به این دلیل که در آیفون ۷ پلاس به خاطر دوربین قوی تر امکان گرفتن و پردازش عکس ها با 12مگاپیکسل لنز سریع تر انجام شود .

 

دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس :

  اپل در آیفون های جدید تغییراتی جدید و بزرگی در دوربین آنها اعمال کرده که یه توضیح دقیق تر میپردازیم . آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در پشت خود یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیافراگم f/1.8  و  OIS دارند . اگر دقت کنید قسمت لنز هم به خاطر گرفتن عکس های بهتر در نور کمتر و فلش قوی تر کمی بزرگتر شده . به کمک  سنسور های Quad-LED True Tone flash فلش این آیفون ۵۰٪ روشن تر نسبت به قبل شده است . آیفون ۷ پلاس علاوه بر دوربین مثل برادر کوچک تر خودش آیفون ۷ – یک دوربین دیگر ۱۲ مگاپیکسی 56MM با قابلیت زوم 2X  برای گرفتن عکس هایی با کیفیت و زوم بیشتر دارد . آیفون 7 پلاس همچنین یک ویژگی جدید در حالت پرتره دارد که افکت بوکه را همانند DSLRـها به ارمغان می‌آورد البته این ویژگی با عرضه آیفون 7 پلاس در دسترس نیست و اپل آن را با یک آپدیت در اواخر سال جاری میلادی به این دستگاه اضافه می‌کند. . همچنین دوربین فیس تایم ( دوربین جلو ) نیز به ۷ مگاپیکسل اپگرید شده است .

 

هدفون های وایرلس جدید ایرپاد AirPods:

هدفون ایرپاد

بالاخره در آیفون ۷  و آیفون ۷ پلاس جک صدای  ۳.۵ میلیمتری حذف شده و هدفون های جدیدی که به همراه این دیوایس ها عرضه می شوند دیگر نیاز به جک ندارد و از همان پورت لایتینگ استفاده می کند ! البته حتما در ویدیو زیر ملاحظه کنید این هدفون ها زیبا و با کیفیت  وایرلس هستند . از ویژگی های بارز طراحی  سفارشی این هدفون چیپ W1 می باشد – با یک بار شاٰرژ هدفون میتوانید ۵ ساعت مداوم موزیک گوش کنید . جهت اطلاع : این هدفون های زیبا وایرلس به صورت جداگانه نیز به فروش می رسد – قیمت هدفون ایرپاد وایرلس ۱۵۹ دلار در سایت اپل قیمت گذاشته شده .

 

بهینه شدن عمر باتری آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس:

یکی از مهمترین ویژگی های این نسل آیفون بهینه سازی و طولانی شدن طول عمر و شارژ باتری آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هست ! به طور مثال :  آیفون ۷  می تواند ۲ ساعت باتری بیشتری نسبت به آیفون ۶اس داشته باشد در حالی که آیفون ۷ پلاس فقط ۱ ساعت باتری بیشتری نسبت به آیفون ۶اس پلاس دارد . ولی به طور کلی آیفون های جدید تا الان بهترین و قوی ترین باتری را بین آیفون های موجود دارند

حافظه در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس :

بالاخره اپل حافظه  آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس  را ۲ برابر کرد ! یعنی بیشتر از قبلی ها –  در حالی که حداقل حاقظه ۳۲ گیگ شده و حافظه های ۶۴ گیگ و ۱۲۸ گیگ نیز ۲ برابر شده ٫ در واقع  حافظه ۱۲۸ گیگ و ۲۵۶ گیگ از نوع جدید آنها هستند .

 

تاریخ پیش فروش و عرضه در بازار آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس :

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از ۹ سپتامبر قابل پیشفروش بوده در اکثر کشور هایی که اپل استور رسمی دارند و از تاریخ ۱۶ سپتامبر وارد فروشگاه های  خورده ریز فروشها نیز می شود .

تاریخ ورود به ایران هم از آن جایی که معمولا ۱ روز فاصله دارد از عرضه جهانی پیش بینی می شود از ۲۶ شهریور در ایران تعداد محدودی وارد شود ٫ البته با قیمت های نجومی 😀  و به امید خدا تا ۱۵ -۳۰ روز بعد هم قیمت ثبات پیدا خواهد کرد .