اپلیکیشن پخش ویدیوی VLC به زودی به اپ استور باز خواهد گشت

کاربران سیستم‌عامل‌های دسکتاپ با پخش‌کننده‌ی VLC آشنایی دارند. این ویدیو پلیر کدباز که چند سال پیش بر روی سیستم عامل آی‌اواس نیز پا گذاشت، سپتامبر سال میلادی جاری به دلایل معمولی از اپ استور بیرون کشیده شد و بدین ترتیب امکان دانلود آن برای آی‌دیوایس‌ها از بین رفت. اما اینطور که از گوشه و کنار شنیده می‌شود نسخه‌ی جدیدتری از این پخش‌کننده‌ی محتوا به زودی در اپ استور عرضه خواهد شد.

 

هر چند هیچ نهادی، حتی تیم سازنده‌ی این اپلیکیشن در مورد بیرون کشیده شدن آن از اپ استور اظهار نظری نکرده است، اما گمان می‌رود که موضوع به مسائل حوزه‌ی لایسنس مربوط باشد. چند روزی بود که سرویس آیتونز کانکت بخاطر تعطیلات سال نوی میلادی از دسترس خارج شده بود، اما امروز با بازگشت دوباره‌ی این سرویس، Felix Paul Kuehne از توسعه‌دهندگان اصلی اپلیکیشن خبر ثبت نسخه‌ی جدید VLC در پرتال iTunes Connect جهت گرفتن چراغ سبز از اپل را داده است.

 

در اپ استور می‌توانید انبوهی از اپلیکیشن‌های پخش ویدیوی حتی رایگان را پیدا کنید، اما کمتر نمونه‌ای می‌توان یافت که به اندازه‌ی VLC محبوب و کاربرپسند باشد. با توجه به زمان ثبت‌شدن این عنوان در آیتونز کانکت، می‌توان گفت که نسخه‌ی آتی VLC از نخستین اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که در سال ۲۰۱۵ قادر به دانلود آن خواهید بود.