اپلیکیشن سیدیا با تغییرات اساسی به روز شد

به موازات این که ما مشغول سر و کله زدن با مشکلات نسخه‌های فعلی ابزارهای جیلبریک و یافتن راه‌حل‌هایی برای کشاندن پای پایداری به آی‌دیوایس‌های جیلبریک‌شده‌مان هستیم، توسعه‌دهندگان فعال در حوزه‌ی جیلبریک نیز به دنبال سازگار و به روز کردن پلتفرم‌ها و ابزارهای خود جهت کم‌تر کردن مشکلات ناشی از عدم سازگاری هستند. در همین راستا طی چند وقت اخیر آپدیت‌شدن پکیج‌های مختلفی را شاهد بودیم که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها دقایقی پیش از راه رسیده است. Saurik این بار دست بر روی خود سیدیا گذاشته و آن را با امکانات جدید به روز کرده است.

در لیست تغییرات نسخه‌ی جدید سیدیا موارد مهمی ذکر شده است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:

رفع مشکل قرارگیری آی‌اواس ۸ در بوت‌لوپ پس از تعبیه‌کردن Passcode:

اگر در این چند روز اقدام به جیلبریک‌کردن دستگاه خود کرده باشید، موافقید که احتمال به سرانجام رساندن این کار بدون آن که مشکلی آزاردهنده پیش رویتان سبز شود بسیار کم است. یکی از این مشکلات که چند وقت اخیر کاربران را بسیار اذیت کرده است قرارگیری آی‌دیوایس جیلبریک‌شده‌ی مجهز به آی‌اواس ۸ در بوت‌لوپ پس از ست‌کردن Passcode بر روی آن است. هر چند صبح امروز آموزشی منتشر کردیم که راه خلاصی موقتی از این مشکل بود، اما خوشبختانه این مشکل از چشم خود Saurik نیز دور نمانده و رفع‌شدن این باگ تبدیل به یکی از محورهای اساسی آپدیت اخیر شده است.

اضافه‌شدن قابلیت مولتی‌تسکینگ به سیدیا:

پیش از این اگر زمانی که سیدیا پیش رویتان گشوده شده است اقدام به رفتن به اپلیکیشنی دیگر می‌کردید، پس از بازگشت به سیدیا باید منتظر لودشدن دوباره‌ی این اپلیکیشن می‌ماندید؛ به طوری که انگار سیدیا را بسته و آن را دوباره باز کرده‌اید. این مشکل ناشی از عدم سازگاری اپلیکیشن سیدیا با قابلیت مولتی تسکینگ آی‌اواس بود. Saurik نوشته است که در آپدیت جدید معماری سیدیا را تا حد زیادی دست خوش تغییر کرده است تا سازگاری با سیستم مولتی‌تسکینگ آی‌اواس را به آن بیافزاید. البته توجه داشته باشید که این ویژگی تنها در آی‌اواس ۸ قابل استفاده است.

بلاک‌کردن پنجره‌های های‌جک و فرامین تبلیغاتی:

یکی از مشکلاتی که سیدیا بابت آن مورد انتقاد قرار می‌گرفت، دایرکت‌شدن ناخواسته‌ی کاربران از صفحه‌ی دانلود یک توییک به صفحه‌ها و پنجره‌های مختلف دیگر بود. این اتفاق زمانی می‌افتاد که کاربر اقدام به نصب سورس‌های شخص ثالث بکند. در چنین وضعیتی وجود پیغام‌های تبلیغاتی در زیر صفحه‌ی دانلود توییک‌های آن سورس موجب می‌شد که برای مثال کاربر به طور اتفاقی به صفحه‌ی دانلود اپلیکیشنی در اپ استور هدایت شود. خوشبختانه نسخه‌ی جدید سیدیا این پیغام‌های پاپ‌آپ را بلاک می‌کند و قبل از بازکردن اپلیکیشن اپ استور از کاربر می‌خواهد که این عمل را تأیید کند.

پشتیبانی از حالتی نمایش افقی در آیفون ۶ پلاس:

کاربران آیپد با حالت افقی سیدیا آشنا هستند. اگر چه بر روی دستگاه‌های آیفون از سیدیا تنها در حالت عمودی می‌توان استفاده کرد، اما Saurik اندازه‌ی صفحه نمایش آیفون ۶ پلاس را نیز برای فعال‌کردن حالت افقی مناسب دیده است. همچنین کل محیط‌های سیدیا برای اجرای کامل و تمام صفحه بر روی صفحه نمایش گوشی‌های آیفون ۶ و ۶ پلاس بهینه شده است.

رفع مشکل پخش ویدیو:

در صفحه‌ی دانلود توییک‌ها گاهاً ویدیوهایی از طرز کار توییک قرار می‌گرفت که اجرای آن‌ها در نسخه‌های اخیر آی‌اواس تنها منجر به دریافت ارور می‌شد. در آپدیت اخیر تمامی ارورهای مربوط به پخش ویدیو رفع شده‌اند.

رفع مشکل اجرای سیدیا تنها به زبان انگلیسی:

کاربران نسخه‌ی ۱.۱.۱۳ که قصد به کار بردن این فروشگاه با زبانی غیر از انگلیسی را داشتند راهی برای این کار پیش رویشان نبود. در آپدیت جدید سیدیا قابلیت تغییر زبان دوباره باز گشته است.

رفع مشکل نمایش پیغام Queue به اشتباه:

گاهاً وضعیتی پیش می‌آمد که موجب می‌شد به اشتباه پیغام Queue که به معنای وجود فرامین معلق است در داخل سیدیا نشان داده شود. باگ‌هایی که موجب پیش‌آمدن چنین وضعیتی می‌شدند تا حد زیادی در نسخه‌ی جدید رفع شده‌اند.

با تفاسیر و توضیحات فوق بیخود نیست اگر بگوییم که با یکی از اساسی‌ترین آپدیت‌های سیدیا روبرو هستیم. برای نصب این آپدیت کافی است نسخه‌ی فعلی سیدیا را بر روی آی‌دیوایستان باز کرده و منتظر ریفرش‌شدن کامل لیست توییک‌ها بمانید. پس از اتمام فرآیند ریفرش، آپدیت جدید در برگه‌ی Changes نمایان خواهد شد. این آپدیت را نصب کنید تا از یک سو لذت استفاده از سیدیا بیشتر شده و از سوی دیگر مشکلات ناشی از ناسازگاری با آی‌اواس ۸ کمتر از پیش شوند.