اوباما : به من اجازه نمیدهند آیفون داشته باشم !

شاید شما هم عکسهای زیادی از رئیس جمهور کشور آمریکا دیده باشید که در آنها درحال کار کردن با آیپد بوده باشد . باراک اوباما دارای یک آیپد 2 میباشد و بارها هم اعلام کرده که از آن استفاده ی زیادی میکند .( این تبلت را استیو جابز ، چند روز قبل از معرفی آیپد 2 ، شخصا به رئیس جمهور هدیه کرده بود ) . روز گذشته ، اوباما در جریان یک سخنرانی که در کاخ سفید برگزار شد ، برای جوانان و دانشجویان توضیح داد که به علت مسائل امنیتی ، نمیتواند یک آیفون داشته باشد .

 

h

 

بخشی از صحبتهای او را میخوانید : ” من به دلیل مسائل امنیتی ، اجازه ندارم که از گوشی های آیفون استفاده کنم . شما را نمیدانم ، اما ساشا و مالیا ( فرزندان اوباما ) ، بیشتر اوقات خود را صرف کار کردن با آیفونهای خود میکنند ! احتمالا شما هم هزینه های بالایی برای قبض برق و تلفن خود هزینه میکنید ، فرزندان من بیش از 100 دلار در ماه ، برای من خرج برمیدارند ! ….

 

url

 

از مدتها قبل ، رئیس جمهوران ایالات متحده تنها اجازه دارند تا از یک دیوایس سفارشی BlackBerry استفاده کنند . البته در گذشته نیز چندین بار و توسط رئیس جمهور های مختلف ، علاقه به داشتن دیوایسهای اپل بیان شده بود . همچنین گفته میشود که اوباما در تلاش است تا برخی از قوانین فروش دیوایسهای آنلاک به دیگر کشورهای جهان را تغییر دهد .