انفجار آیفون 6s پس از شارژ شدن

برخی از مدل‌های آیفون 6s مشکل باتری داشتند و اپل مدعی شد که این نقص به خاطر دمای بالای محیطی هنگام فرآیند تولید باتری بوده است. در نتیجه این مشکل باعث می‌شود دستگاهی که هنوز 30 درصد از شارژ آن باقیمانده است همانند دستگاهی که شارژش تمام شده، خاموشش گردد. اما پس از اتصال آیفون به یک خروجی برق میزان باتری سریعاْ به 30 درصد می‌رسد. اپل اعلام کرد که تعداد محدودی از آیفون 6sـها این مشکل را دارند و طرح تعویض رایگان باتری را برای آن‌ها آغاز کرد.

2apple-iphone-6s-explodes-and-then-catches-on-fire

چندی پیش در خبرها اعلام شد که این مشکل مقامات کره‌ای را نگران کرده و در حال بررسی موضوع هستند تا ایمنی را به خطر نیفتد. در حالی که این مشکل خاموش شدن ناگهانی از لحاظ ایمنی جدی به نظر نمی‌رسید اما سازمان تکنولوژی و استانداردهای کره ابراز نگرانی کرد و مسئله مورد بررسی قرار گرفت. حال یکی از کاربران phonearena تصاویر آیفون 6s خود را که منفجر شده برای این سایت فرستاده است. این کاربر گفته که تلفن هوشمندش در حال شارژ بوده و زمانی که او از شارژر دستگاه را جدا کرده دود از دستگاه خارج شده و سپس آتش گرفته و وی آیفون 6s خود را روی زمینه انداخته است.

در حال حاضر خبری از تماس با اپل یا وکیل توسط کاربر مورد بحث نیست. همچنین مشخص نیست که وی از این حادثه آسیب فیزیکی دیده است یا خیر.

3apple-iphone-6s-explodes-and-then-catches-on-fire