انداختن آیفون در آلومینیوم مذاب و ذوب شدن در دمای 2600 درجه

دو ویدیو جدید توسط The Backyard Scientist و GizmoSlip منتشر شده است که در آن‌ها دو آیفون نابود می‌شود. در یکی از این ویدیوها یک دستگاه آیفون در آلومینیوم مذاب انداخته می‌شود و پس از آن با آلومینیوم مذاب در یک تابه ریخته شده و سرد می‌شود.

در ویدیو دوم یک آیفون در کوره ریخته‌گری انداخته می‌شود. یعنی حضور در دمایی در حدود 2600 درجه! در هر دو ویدیو آیفون پس از قرار گرفتن در شرایط، آتش می‌گیرد و این به خاطر موادی همچون پلاستیک در آن است. پس از گذشت 50 دقیقه از حضور آیفو‌ن در کوره قسمت‌های اندکی از آن هنوز هم دیده می‌شوند. پس از خروج آیفون از کوره آن را با انداختن در آب، سرد می‌کنند.

باقی مانده‌های آیفو‌ن را وزن می‌کنند و ترازو 121 گرم را نمایش می‌دهد. این در حالی است که آیفو‌ن سالم 141 گرم وزن دارد و این نشان دهنده آن است که حدود 20 گرم مواد تشکیل دهنده آیفو‌ن سوخته است.

این دو ویدیو جنبه بررسی مهمی را ندارند و صرفاْ جهت سرگرمی می‌باشند. شاید برای برخی از کاربران سوال پیش بیاید که این ویدیوها به چه منظوری ضبط و منتشر می‌شود؛ این افراد به ازای تعداد بازدید ویدیو، از گوگل و یا تبلیغات‌های که انجام می‌دهد، پول دریافت می‌کنند.