انتشار ویدیوی نخستین تست سقوط آیفون ۶ و ۶ پلاس

همانطور که از هفته‌ی گذشته مطلع هستیم، امروز روزی است که بالاخره بسیاری از کاربران دستگاه آیفون ۶ خود را دریافت خواهند کرد. عرضه‌ی دو دستگاه آیفون ۶ و ۶ پلاس چند ساعتی است که در برخی کشورها آغاز شده است. به دنبال این موضوع شرکت‌های مختلفی با تهیه‌ی این دو دستگاه شروع به انجام تست‌های مختلف بر روی این گوشی‌ها کرده‌اند. یکی از نخستین تست‌های منتشر شده برای این نسل از آیفون تست سقوطی است که توسط شرکت PhoneBuff انجام گرفته است. در ویدیویی که این شرکت منتشر کرده است هر دو دستگاه آیفون ۶ و ۶ پلاس از سه قسمت پشت، لبه و جلو به زمین انداخته می‌شوند تا مقاومت آن‌ها در برابر ضربه‌ی ناشی از سقوط سنجیده شود.

در این ویدیو می‌بینیم که دستگاه آیفون از سقوط با پشت و لبه سربلند بیرون می‌آید، اما موجب تعجب نیست که در سقوط با صورت واردشدن آسیب‌های جدی به دستگاه را مشاهده می‌کنیم. در سوی دیگر دستگاه آیفون ۶ پلاس قرار دارد. این دستگاه در نخستین سقوط که از سمت لبه است دچار شکستگی می‌شود و در زمینه‌ی مقاومت به هنگام سقوط در رده‌ی پایین‌تری از برادر کوچک‌تر خود قرار می‌گیرد.

بر اساس این تست منتشرشده، هر دو دستگاه در هنگام تست عملکردی بدتر از دستگاه آیفون ۵ دارند. در تست‌های مشابه به موجب طراحی متفاوت دستگاه آیفون ۵ مقاومت بیشتری را از سوی این دستگاه شاهد بودیم.