امکان کنترل و نظارت بیشتر بر Location Services در iOS8

پس از عرضه ی iOS6 در سال 2012 شرکت اپل برنامه های موجود در اپ استور که نیاز به استفاده از اطلاعات شخصی مانند داده های جغرافیایی،عکس ها، شماره تلفن ها و غیره را وادار کرد برای هرکدام به طور مشخص و جداگانه اجازه ی استفاده بگیرند که این امکان در iOS8 پیشرفته تر نیز شده است.

علاوه بر اضافه کردن 3 ویژگی جدید برای Location Services شامل Always، When using this app و Never که به کاربران امکان کنترل بیشتر بر استفاده ی برنامه ها از Location Services را می دهد یک قابلیت جدید نیز به iOS8 اضافه شده است که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید آیا یک برنامه که در پست صفحه در حال اجراست همچنان می تواند از این داده ها استفاده کند یا خیر.

ios-8-location-data-prompt

این محدودیت ها اولین بار در سال 2012 و زمانی وضع شد که اپل پی برد برنامه ی Path بدون اجازه و یا اطلاع کاربران در حال فرستادن آدرس و شماره تلفن های موجود در تلفن آن ها بوده است. پس از حذف این برنامه از اپ استور یک نماینده ی کنگره ی آمریکا نیز نامه ای به اپل فرستاد و درخواست توضیحاتی درباه ی سیاست های جمع آوری و استفاده از داده های کاربران شد که همین باعث سخت گیری های بیشتر در این زمینه از سال 2012 به بعد شد.