[مسدود شد] امکان دانگرید به آی‌اواس ۸.۱ همچنان فراهم است + آموزش

اگر علاقه‌مند به جیلبریک هستید و آی‌دیوایسی که دارید مجهز به آی‌اواسی جز نسخه‌ی ۸.۱ است، مطمئناً موجب خوشحالیتان خواهد بود که بدانید امکان ریستور به نسخه‌ی ۸.۱ همچنان فراهم است. البته طبیعی است که این موضوع تا ابد صادق نخواهد بود. در آینده‌ای نزدیک اپل طبق روال همیشگی خود امکان ریستور به این نسخه را خواهد بست. اما همین فرصتی که با وجود عرضه‌ی نسخه‌ی ۸.۱.۱ برای دانگرید فراهم است نیز برای انجام یک ریستور با خیال آسوده به ۸.۱ و انجام جیلبریکی پایدار کافی است.

 

در این پست اشاره‌ای خواهیم داشت به این که چگونه با استفاده از فایل نصبی نسخه‌ی ۸.۱ به ریستورکردن سیستم عامل آی‌دیوایس خود اقدام کنید. این روش هم بر روی آی‌دیوایس‌های مجهز به نسخه‌های بالاتر از ۸.۱ (۸.۱.۱ و ۸.۲ آزمایشی) و هم مجهز به نسخه‌های پایین‌تر از ۸.۱ قابل انجام است. اما بار دیگر باید اشاره کنیم که این آموزش تا ابد معتبر نیست و عملی‌بودن آن تا زمانی است که اپل امکان رفتن به ۸.۱ را مسدود نکرده باشد.

 

قدم یک: اطمینان حاصل کنید که امکان رفتن به ۸.۱ در زمانی که قصد ریستور دارید فراهم است. برای این کار می‌توانید از توییت‌های این اکانت کمک بگیرید.

 

قدم دو: از پست دانلود فایل نصبی آی‌اواس ۸.۱ ویرایش سازگار با دستگاهتان را دانلود کنید.

 

قدم سه: دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کرده و آیتونز را باز کنید. در سربرگ Summary بخش مدیریت آی‌دیوایس دکمه‌ی Option (بر روی مک) یا شیفت (بر روی ویندوز) را نگه داشته و بر روی دکمه‌ی Update کلیک کنید.

 

قدم چهار: در پنجره‌ای که گشوده می‌شود فایل نصبی دانلودشده‌ی سیستم عامل را یافته و پس از انتخاب آن بر روی گزینه‌ی Open کلیک کنید.

 

قدم پنج: آیتونز انجام تمامی مراحل دانگرید را به گردن خواهد گرفت و آی‌دیوایس شما را به نسخه‌ی ۸.۱ خواهد برد. در صورتی که امکان رفتن به نسخه‌ی ۸.۱ بسته شده باشد در این مرحله اروری دریافت خواهید کرد و کار متوقف خواهد شد.

 

قدم شش: پس از آن که روند دانگرید به طور کامل طی شد، از راهنمای نحوه‌ی جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸.۱ که پیش از این منتشر کرده‌ایم کمک گرفته و دستگاه خود را جیلبریک کنید.