ال جی V10 در مقابل آیفون 6s پلاس؛ مقایسه کیفیت لرزشگیر در فیلم

الجی V10 و آیفون 6s پلاس اپل، دو تا از بهترین دوربین‎های گوشی‌های را در اختیار دارند: هر دو قادر هستند که ویدیوهایی فوق‌العاده با کیفیت 4K ثبت کنند، دارای لرزشگیرهای اپتیکال هستند، و برخی از ترفندها برای رهایی از شر لرزش در فیلم‎ها دارا هستند.

الجی V10 دارای یک مزیت خاص است، OIS 2.0، نسخه‌ای بهبود یافته از لرزشگیر اپتیکال که در G4 نیز به کار رفته است. هر دو پس از G3 ساخته شدند که ویژگی به نام OIS+ داشت. تفاوت OIS 2.0 اضافه شدن محور Z به محورهای X و Y موجود در OIS+ است. ثبات در محورهای X و Y نیز بهبود یافته است و لرزشگیری بهتری برای حرکت‌های ناگهانی اضافه شده است.

آیفون 6S پلاس نیز یک سیستم لرزشگیر اپتیکال دارد که با تثبیت کننده نرم افزاری برای فیلم ارائه شده در هماهنگی است.

جدا از مباحث فنی، مهمترین مسئله بازده سیستم و سخت افزار استفاده شده در این تلفن‌ها است، کدام یک ویدیوهای بهتری را با در نظر گرفتن این فاکتور ثبت می‌کنند؟ در ویدیو پایین هر دو گوشی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و به طور همزمان فیلمبرداری می‌کنند. با تمامی مباحثی که درباره OIS 2.0 وجود دارد، لرزشگیر آیفون به طور محسوسی بهتر عمل می‌کند. در راه رفتن ساده هم لرزشگیر V10 عملکرد خوبی را از خود به نمایش نمی‌گذارد. البته نمی‌توان گفت که لرزشگیر الجی بی کیفیت است اما در مقابل اپل ضعیف‌تر است.