افزوده‌شدن قابلیت ترجمه‌ی آنی متون از طریق لنز دوربین به اپلیکیشن Google Translate

ساعاتی پیش گوگل آپدیتی اساسی برای اپلیکیشن Google Translate عرضه کرد که حاوی قابلیت کاربردی و جالب جدیدی است. پیش از این در مورد Word Lens در اپل اپس نوشته بودیم. اپلیکیشنی که می‌تواند متونی که در مقابل لنز دوربین می‌گیرد را به طور آنی از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه کند. در آن خبر اشاره کرده بودیم که گوگل به تازگی این سرویس را خریداری کرده است و انتظار می‌رود چنین قابلیتی در آینده به سرویس گوگل ترنسلیت اضافه شود. اینطور که پیداست امروز روز تحقق این امر بود.

 

پیش از این کاربران گوگل ترنسلیت می‌توانستند متون موجود در تصاویر را به کمک این اپلیکیشن مابین ۳۶ زبان مختلف ترجمه کنند. اما به کمک آپدیت امروز این قابلیت دیگر آنی شده است و نیازی به حفظ تصویر نیست. کافی است لنز دوربین را در برابر متن بگیرید تا عبارت ترجمه‌شده بر روی صفحه نمایش دستگاهتان نمایش داده شوند. البته این قابلیت در حال حاضر چندان توسعه‌یافته نیست و با هر زبانی سازگاری ندارد. در نسخه‌ی کنونی فعلاً امکان ترجمه بین زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی و اسپانیایی وجود دارد.

 

علاوه بر این قابلیت گوگل بر روی بهبود مکالمه‌های زنده نیز کار کرده و روند را طبیعی‌تر و به مراتب سریع‌تر از قبل کرده است. در نسخه‌ی فعلی می‌توانید بر روی دکمه‌ی میکروفون تپ کرده و شروع به صحبت با یک زبان مشخص کنید. پس از پایان صحبت دوباره بر روی دکمه‌ی میکروفون تپ کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود زبان مقصد را جهت ترجمه انتخاب کنید. در حین مکالمه نیازی به تپ‌کردن یا نگه‌داشتن انگشت بر روی آیکون نیست و این کار تنها به ابتدا و انتهای کار موکول شده است. البته ناگفته نماند که قابلیت اشاره‌شده‌ی فوق فعلاً محدود به نسخه‌ی اندرویدی اپلیکیشن است، اما بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک پا گذاشتن آن به عرصه‌ی آی‌آواس را نیز شاهد باشیم.

 

این آپدیت را هم اکنون از طریق این لینک می‌توانید از اپ استور دانلود و نصب کنید.