افزوده‌شدن بخش جدید Free on iTunes به فروشگاه آیتونز با محتوای رایگان

در پست معرفی اپلیکیشن (در اصل بازی) رایگان هفته اشاره کردیم که اپل برنامه‌ی هفتگی رایگان‌کردن یک تک‌آهنگ در آیتونز را بدون هیچ اطلاع قبلی و به یک باره متوقف کرده است. برنامه‌ای که سال‌های سال تدام داشت و دیگر تبدیل به یکی از سنت‌های اپل شده بود. عده‌ای با در نظرگرفتن این مسأله که امسال اپل نظیر چند سال گذشته برنامه‌ی ۱۲ روزه‌ی عرضه‌ی محتوای رایگان قبل از سال میلادی جدید را نیز پیاده نکرد، اظهار نظر کردند که ظاهراً سیاست اپل به سمت ارائه‌ی محتوای رایگان کمتر متمایل شده است. ولی این طور که پیداست قضیه چیز دیگری است.

 

نخستین ساعات بامداد امروز شاهد اضافه‌شدن بخشی جدید به فروشگاه آیتونز بودیم که بسیار می‌تواند مورد استقبال کاربرانی قرار گیرد که طرفدار iTunes Single of Week بودند. این بخش که Free on iTunes نام گرفته است چیزی بیشتر از یک تک آهنگ رایگان را برای کاربران عرضه می‌کند. در چیدمان فعلی این بخش نه تنها چندین آهنگ، بلکه قسمت‌هایی از سریال‌های مختلف را نیز می‌توانید به رایگان دانلود و نصب کنید. آهنگ‌هایی نظیر Been Waitin، Feel the Volume، Face the Fire، Now We Die و عنوان‌هایی دیگر محتوای بخش موزیک و قسمت‌هایی از سریال‌های K3U، The Runaway Doctor، Journey to the Frozen Planet، Splinter، Alex و عنوان‌هایی دیگر محتوای بخش سریال را سر و شکل داده‌اند.

 

این طور که گفته می‌شود این بخش فعلاً تنها در آیتونز کشور آمریکا به راه افتاده است و تنها کاربرانی که روی اپل آی‌دی آن‌ها فروشگاه این کشور تعریف شده باشد قادر به دست‌یابی به این عنوانی هستند. برای دسترسی به بخش Free on iTunes کافی است با آیتونز آی‌دیوایس یا کامپیوترتان به بخش Store سر بزنید.