اضافه کردن حالت تصویر در تصویر برای اپل تی‌وی توسط یک برنامه نویس

یکی از ویژگی‌های قابل توجه iOS 9، حالت تصویر در تصویر بود که در برخی از مدل‌های آیپد پشتیبانی می‌شد. یک حالت مولتی تسکینگ مناسب برای زمان‌هایی که در حال مشاهده فیلم هستید و قصد دارید در همان زمان کار مشابهی را همانند مرور وب، نوشتن متن، مرور شبکه‌های اجتماعی و … را انجام دهید.

در جای خود قابلیت جالبی است، حال به اپل تی‌وی می‌رسیم، که در اصل یک سیستم رسانه‌ای برای سرگرمی است، اما ویژگی‌ها خاصی را دارد که برخی کاربران به آن بسیار واکنش مثبت نشان داده‌اند.

Steve Troughton-Smith که یک برنامه نویس است، برنامه‌ای را نوشته که می‌تواند به اپل تی‌وی نسل 4 قابلیت تصویر در تصویر را اضافه نماید. این نشان می‌دهد که سخت افزار اپل تی‌وی جدید این حالت را پشتیبانی می‌کند اما به نظر می‌رسد که اپل تا کنون تصمیمی برای اضافه کردن آن از خود بروز نداده است.

اگر این حالت به سیستم عامل اپل تی‌وی اضافه شود مطمئناً یک ویژگی بزرگ محسوب می‌گردد. کاربران قادر هستند در حالیکه یک فیلم به صورت کوچک شده در حال پخش است به سایر برنامه‌ها دسترسی داشته باشند و یا موارد دیگری را که برای مشاهده موجود است را مرور کنند. این ویژگی فیلم‌ها را در پس زمینه پخش می‌کند و می‌توانید یک پیش نمایش را در سایز کوچک از فیلم‌ها ببینید بدون آنکه برای کارهای دیگرتان مشکلی پیش بیاید.

این برنامه نویس یک ویدیو را از برنامه خود منتشر کرده است که در پایین قابل مشاهده است. در این ویدیو مشخص می‌شود که تراشه به کار رفته در اپل تی‌وی بسیار قدرتمند است و می‌تواند چند کار را به صورت همزمان انجام دهد و نقطه اتکایی برای اپل تی‌وی در آینده باشد.

تا کنون اپل تی‌وی این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند و این برنامه نویس به اتکا به دانش خود این برنامه را نوشته و البته به صورت عمومی منتشر نگردیده است. ممکن است در نسخه‌های آزمایشی بعدی tvOS شاهد اضافه شدن این قابلیت باشیم. اما این احتمال تنها برای نسل 4 اپل تی‌وی وجود دارد و ارائه آن برای نسخه‌های قدیمی‌تر کمی دور از ذهن است.

Troughton-Smith معتقد است که این سیستم عامل چون برای انتشارش در WWDC 2015 تحت فشار بود آنطور که باید بر روی ویژگی‌های آن کار نشده و زمان و منابع کافی وجود نداشته است. او همچنین اظهار داشت که این ویژگی در نسخه‌های بعدی اضافه خواهد شد.