اشاره تیم کوک به رکورد شکنی درآمد اپل واچ در سه ماهه اول سال مالی 2017

اپل هفته گذشته گزارش مالی سه ماهه اول سال 2017 خود را منتشر کرد. توجه اصلی این گزارش به فروش فوق‌العاده 78.3 میلیون آیفون بود و توجه زیادی به آیپد نشد. تبلت‌های iOS فروش خوبی را نداشته‌اند؛ در مدت زمان مشابه پارسال 16.12 میلیون دستگاه آیپد فروخته شد اما این رقم در سه ماهه اول سال مالی 2017 به 13 میلیون دستگاه کاهش یافته است. اپل این بار هم آمار جداگانه‌ای برای فروش اپل واچ ارائه نکرد.

طی کنفرانس تلفنی مدیر عامل اپل که در رابطه با درآمد اپل در اکتبر تا دسامبر 2016، یا همان سه ماهه اول سال مالی 2017، بود؛ تیم کوک اعلام کرد که اپل واچ یک رکورد فروش را در این سه ماهه از خود به جا گذاشت. مدیر اپل گفت تقاضا برای اپل واچ به قدری در فصل تعطیلات بالا بود که تولید اپل جوابگوی آن نبود.

اپل هیچ وقت آمار دقیقی از فروش اپل واچ ارائه نکرده است و آن را در شاخه دیگر در کنار محصولاتی همچون اپل تی‌وی، بیتس، آیپاد و لوازم جانبی (تولید شده توسط اپل و یا تولید کننده‌های شخص ثالث) قرار داده است. فروش شاخه دیگر در آخرین سه ماهه سال 2015 برابر 4.35 میلیارد دلار بود که در سه ماهه پایانی 2016 به 4.02 میلیارد دلار رسید. با وجود اینکه درآمد اپل واچ افزایش یافته است، اما یک یا چندین محصول شاخه دیگر کاهش فروش را داشته که باعث کاهش رقم کلی شده است.

منبع: MacRumors