اشاره‌ی سیری به ادغام با سیستم عامل مک

در چندین ماه گذشته بسیاری از منابع غیر رسمی ادعا کردند که اپل برنامه دارد سیری را با پشتیبانی از مک به روزرسانی کند، اگر چه دلیل قابل اعتمادی برای اثبات این مسئله وجود نداشت. با این حال در روز گذشته مشخص شد که خود سیری به پشتیبانی از مک اشاره می‌کند و فقط باید سوال درست پرسیده شود.

یکی از فن‌های اپل به نام Brian Roemmele این مسئله را مشخص کرده است، اگر شما به سیر‌ی بگویید “open settings in the window”  _تنظیمات را در پنجره باز کن_ ممکن است یک جواب غیر معمول را دریافت می‌کنید. در برخی از موارد سیری پاسخ می‌دهد که نمی‌تواند برنامه Finder که یک بخش مرکزی برای کاربران مک است را پیدا کند.

اگر چه این را نمی‌تواند یک تایید قطعی دانست اما پاسخ سیر‌ی می‌تواند نشان دهنده‌ی کار اپل بر روی ادغام دستیار مجازی خود با سیستم عامل مک باشد. برخی از شایعات می‌گویند که اپل به زودی و در کنفرانس امشب در رابطه با سیر‌ی برای مک سخن می‌گوید. اما اگر این اتفاق هم بیفتد، خبری از عرضه‌ی سیستم عامل مک با سیری نخواهد بود و این تغییر در نسخه‌ی بعدی OS X رخ خواهد داد و کسانی که از نسخه‌های بتا استفاده می‌کنند زودتر از سایرین به آن دسترسی خواهند داشت.

قطعاً ما مشتاقانه منتظر اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع هستیم، مخصوصاً مسئله یکپارچه سازی سیر‌ی در iOS و OS X. به نظر می‌رسد که سیری در آیفون و آیپاد با مک تعامل خواهد داشت و کاربران می‌توانند از سیری در آیفون خود کاری را بخواهند و این دستیار مجازی کار را در مک انجام دهد.