اسناد SEC به استفاده از صفحه نمایش OLED برای آیفون بعدی اشاره دارند؟

مدت زمان زیادی است که شایعات به جایگزینی صفحه نمایش O‌LED به جای LCD اشاره دارند و گفته می‌شود از پنل OLED در آیفون سال 2017 استفاده می‌شود. سال آینده؛ دهمین سالگرد عرضه آیفون است و تمام گمانه زنی‌ها از تغییرات عمده خبر می‌دهند. در ماه گذشته یک گزارش از سوی Nikkei منتشر شد که در آن گفته شد بود، صفحه نمایش OLED بر روی یک مدل خاص 5.5 اینچی به مناسبت دهمین سالگرد استفاده می‌شود و صفحه نمایش‌های فعلی در آیفون 4.7 اینچی و یک آیفون 5 اینچی به کار گرفته می‌شوند.

ظاهرا خود اپل به این مسئله اشاره کرده است که از صفحه نمایش OLED برای حداقل یکی از آیفون‌های سال 2017 استفاده خواهد کرد. یکی از اسناد SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) که مرتبط با اپل است، توسط شرکت سرمایه گذاری J.P. Morgan مطالعه شده است که می‌تواند به این مسئله اشاره داشته باشد. در این اسناد به سفارش 4 میلیارد دلاری اپل اشاره شده که احتمالا طرف قراردارد کمپانی سامسونگ است و برای پنل‌های OLED آیفون می‌باشد.

دیگر تامین کننده بالقوه اپل کمپانی شارپ است که چندی پیش توسط فاکسکان، دیگر تامین کننده اپل خریداری شد. اپل در حال حاضر از صفحه نمایش‌های OLED در اپل واچ و تاچ بار مک‌بوک پرو جدید استفاده می‌نماید.

پ.ن: تصویر قرار داده شده از یک طرح مفهومی است.

منبع: appleinsider