انتقاد بنیان گذار اپل از اپل واچ و سایر ساعت‌های هوشمند

اگر شما به دنبال کلمه‌ی راستی در فرهنگ لغت باشید، باید یک تصویر از استیو وزنیاک را آنجا مشاهده کنید! یکی از بنیان گذاران اپل که هر چه را احساس کند به زبان می‌آورد، حتی اگر چیزی بر ضد کمپانی که او و استیو جابز در حدود 40 سال پیش پایه ریزی کردند، باشد. در طی این سال‌ها وزنیاک تبدیل به یک قهرمان مردمی شده است.

وزنیاک گجت‌ها را دوست دارد، اما او آمادگی اینکه به طور کامل از محصولات پوشیدنی از جمله اپل واچ استفاده نماید را ندارد. وزنیاک در اجلاس حمل و نقل آینده در سیدنی صحبت کرد، بنیان گذار اپل از قدرت کم ساعت‌های هوشمند امروزی انتقاد کرد. او همچنین ایده وابستگی ساعت‌های هوشمند به یک تلفن هوشمند را دوست ندارد.

او از نکته دوم بسیار ناراضی بود و گفت که بارها شده که آیفون خود را در خانه جا گذاشته است و دلیل اینکه او نمی‌توانست چیزی را با اپل واچ خود خرید کند را درک نمی‎کرد. متاسفانه بدون آیفونی که با ساعت او جفت سازی شده است، نمی‌تواند تراکنش را انجام دهد. تجربه‌های این چنینی باعث شد که وزنیاک در ادامه بگوید، مردم می‌گویند که اگر شما بر روی چیزی نام اپل را بگذارید، مشتریان برای خریدش صف می‌کشند. من فکر می‌کنم این ساعت به کمی بیشتر از این نیاز داشته باشد.

طبق گزارشات اپل بر روی یک اپل واچ که مستقل از گوشی هوشمند است، کار می‌کند که سیم کارت می‌خورد و می‌توان از اینترنت روی آن استفاده کرد. آیا این ساعت هوشمند اپل واچ 2 است؟ باید منتظر باشیم.

وزنیاک خرید اپل واچ را برای زندگی ضرور نمی‌داند و آن را تنها یک اتصال بلوتوثی به تلفنش می‌داند. این یک حقیقت در رابطه با اپل واچ است، حتی اگر از طرف کسی باشد که نامش هم معنی اپل است. او اضافه می‌کند که هندزفری بلوتوثی اولیه اصلا به درد نمی‌خوردند و اپل واچ نیز در حال حاضر همینگونه است. او اپل واچ را در لیست دستگاه‌هایی قرار داده که برای خرید قانع کننده نیستند.