اختلاف سود عملیاتی اپل و سامسونگ در سه ماهه چهارم 2016 به پایین حد خود رسید

سامسونگ الکتریک توانسته در سه ماهه چهارم سال 2016، سود عملیاتی خود را به 17 درصد برساند که بدان معناست سئولی‌ها توانسته‌اند که اختلاف خود را با رقیب اصلیشان، یعنی اپل، به پایین‌ترین حد برسانند.

طبق گزارش BusinessKorea، منابع اطلاعاتی در کره جنوبی گفته‌اند که فروش و سود عملیاتی سامسونگ به ترتیب 44.3 میلیارد دلار و 9.2 میلیارد دلار در سه ماهه آخر سال 2016 بوده که حاشیه سود عملیاتی 17.36 درصدی را رقم می‌زند. این رقم از دو سال گذشته این کمپانی بالاتر است و نکته عجیب در این میان ضررهایی است که نوت 7 به این غول تکنولوژی آسیای شرقی وارد کرد. توجیه کننده این ارقام می‌تواند عملکرد خوب گلکسی S7 در بازار و همچنین رونق در بازار نیمه هادی‌ها و پنل‌ها صفحه نمایش باشد.

اپل و سامسونگ دو رهبر فعلی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستند اما اپل همیشه از نظر بازده فروش از سامسونگ بالاتر بوده است. بیشترین فاصله بین این دو کمپانی در سال 2015 رقم خورد که این نرخ بازده فروش برای اپل و سامسونگ به ترتیب در 31.86 درصد و 11.52 درصد در سه ماهه چهارم بود. سال 2015 برای کوپرتیونی‌ها فوق‌العاده بود و این شرکت توانست سهم بزرگی از سود بازار را از آن خود کند. با این حال شرایط برای اپل تغییر کرده است و این کمپانی برای اولین بار در 15 سال اخیر کاهش فروش و سود را تجربه کرد. علاوه بر این اخیراً خروجی تولید آیفون 7 در حدود 10 درصد کاهش یافته است.

کارشناسان تیم کوک و اپل پیش بینی کرده‌اند که سود عملیاتی سه ماهه آخر سال 2016 در حدود 20 درصد خواهد بود که بدان معناست اختلاف اپل و سامسونگ در حدود 3 درصد می‌باشد.