احتمال وجود قابلیت جمع‌آوری اطلاعات حیاتی بدن در نسل آینده‌ی سنسور M7

جای تعجب ندارد که بشنویم اپل در حاضر مشغول کار بر روی نسل جدیدی از سنسور M7 برای قرار دادن آن روی دستگاه آیفون ۶ است. این خبری است که اخیراً توسط وبسایت G 4 Games به نقل از یکی از کاربران سرویس Weibo به نام GeekBar منتشر شده است. در این گزارش تصویر شماتیکی از مدار داخلی نسل جدید سنسور (تصویر ابتدای پست) نیز منتشر شده است که در آن چیپ مذکور با لفظ Phosphorus خطاب شده است.

اما آن چه موضوع را جالب می‌کند امکانات نسل جدید سنسور است. GeekBar اشاره می‌کند که Phosphorus ادامه‌دهنده‌ی راه سنسور M7 فعلی خواهد بود، اما با امکانات و قابلیت‌های بیشتر. به احتمال زیاد این چیپ علاوه بر اطلاعات حرکتی که پیش از این جمع‌آوری می‌کرد خواهد توانست اطلاعات مربوط به سلامتی کاربر را نیز جهت قرار دادن در اختیار اپلیکیشن Health جمع کند. اپلیکیشن Health نیز به عنوان بخشی از سیستم عامل آی‌اواس ۸ اطلاعات مختلف را از سنسورهای دستگاه و اپلیکیشن‌های شخص ثالث دیگر برای سازماندهی ایمپورت کرده و یک نمای کلی از سلامت کاربر را به او ارائه خواهد کرد.

اپل اپلیکیشن Health و API آن را در کنفرانس WWDC امسال عرضه کرد. پس از این کار برای بسیاری سوال بود که این اپلیکیشن اطلاعات خود را چگونه جمع‌آوری خواهد کرد؟ برخی افراد از دستگاه آی‌واچ به عنوان ابزار انجام‌دهنده‌ی این کار نام به میان می‌آوردند. اما اکنون به نظر می‌رسد آیفون خود به طور مستقل و به کمک نسل آینده‌ی چیپ M7 قادر به بر آمدن از عهده‌ی این کار خواهد بود.

در کنار تأثیر مثبت عرضه‌ی این پلتفرم بر روی ساخته‌شدن اپلیکیشن‌های بیشتر مربوط به سلامتی، ممکن است اپل مذاکره با بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و شرکت‌های بیمه را نیز جدی بگیرد تا دامنه‌ی فعالیت این سرویس را فراتر از محدوده‌ی کاربر تا دستگاه ببرد. به عنوان نمونه‌ی کارکرد سرویس، اطلاعات سلامتی کاربر از طریق این سرویس می‌تواند در اختیار سازمان بیمه‌ی کشور قرار گیرد تا هزینه‌های بیمه‌ی کاربرانی که بیشتر مراقب سلامت خود هستند پایین آورده شود.